רוצים לקדם את האתר שלכם בגוגל למקום הראשון? עם Mindmark זה אפשרי!
קידום אתרים הוא עניין של מיקומים, ולכן אין פלא שכמעט כל מי שרוצה לקדם את האתר או העסק שלו רוצה גם להגיע למקום הראשון בגוגל.
אחרי הכול, יש רק עשרה מקומות בדף הראשון ולכן מי שנמצא במקום הראשון מקבל את הכמות הגבוהה ביותר של הלחיצות והכניסות לאתר שלו.
להיות ראשון בגוגל – האם זה באמת הכי חשוב?
לפני שאנחנו ממשיכים ומסבירים לכם איך מגיעים למקום ראשון בגוגל, חשוב להבין שהיום גוגל מחזיר מגוון גדול מאוד של תוצאות, למשל:
- מפות עם עסקים מקומיים
- סרטונים
- תמונות
- רשימה של חיפושים קשורים
- פסקה עם תשובה ישירה למה שהגולש שאל
וכו'…
חוץ מזה שהתוצאות מאוד דינאמיות. מי שנמצא היום במקום הראשון יכול להיות מחר במקום השלישי…
מה המשמעות? שבמקום הראשון או המקומות המובילים לא תמיד יהיה קישור רגיל לאתר!
איך אפשר לדעת מראש מה יש במקום הראשון? בעיקרון יש שתי דרכים:
1.לבדוק ידנית את הביטוי (מילת מפתח).
2.להשתמש בכלים מקצועיים למקדמי אתרים שמראים איזה סוגי תוצאות יש בכל עמוד ורק אז לבדוק אותו (חוסך זמן).
עוד דבר שחשוב לדעת הוא שלא תמיד קל לחנך את גוגל ולגרום לו להציג תוצאה מסוג שונה.
ניקח דוגמה: תיקון מחשב נייד
אפשר לראות שגוגל מחזיר אתר אחד במקום הראשון ואחר כך מפה, ורק אחר כך עוד אתרים.
מה המשמעות? שאולי בכלל כדאי להשקיע בקידום של עסק מקומי, שזה אומר לקבל המלצות מלקוחות ולהפיץ את העסק בעוד אתרים (לא בהכרח לקשר לאתר שלו).
כמה לחיצות מקבל כל אתר לפי המיקום שלו?
זה נכון שהמקום הראשון בדרך כלל מקבל הכי הרבה לחיצות, אבל החלוקה משתנה על פי סוג ומגוון התוצאות שעמוד מחזיר. את אחוז הלחיצות מתוך כלל החשיפות אנחנו מכנים CTR.
זה לא עניין מדעי שאפשר לחשב בנוסחה, אבל יש דרך לראות הערכות באמצעות הגף הבא הוא אומנם לא מראה את ישראל ובארה"ב יש סוגי תוצאות שאין בארץ, אבל הוא מדגים יפה את הנקודה שאנחנו רוצים להדגיש.
ניקח לדוגמה שני עמודים: בראשון יש רק תוצאות אורגניות ובשני יש גם תיבה של "אנשים מחפשים גם" ועמודי מוצרים.
בגרף העליון (רק אורגני) המקום הראשון מקבל בערך 37% מהלחיצות, בגרף השני הוא מקבל רק 15%, פחות מחצי!
מה ההסבר? למרות שהתוצאות המיוחדות בגרף השני הן בממוצע לא במקומות הראשונים, הן יותר בולטות ולכן הן הופכות את שאר התוצאות לפחות אטרקטיביות. עם זאת, בשני המקרים מקום 5 והלאה מקבלים פחות מ-3%!
אגב, הגרף לא מראה את התוצאות הממומנות, מה שהופך את כל הנושא לאפילו יותר מורכב.
מה אפשר ללמוד מהגרפים של אחוזי הלחיצות?
"להיות מקום ראשון בגוגל" זה תמיד טוב, אבל צריך לזכור שהוא לא תמיד יקבל אחוזי לחיצות מאוד גבוהים והמקומות בגוגל בכל מקרה משתנים כל הזמן.
לכן השאיפה להיות תמיד במקום הראשון היא לא תמיד ריאלית. אם כבר, המטרה צריכה להיות "להגיע כמה שיותר גבוה" וליצור עמודים כמה שיותר רלוונטיים כדי להעלות את ה-CTR.
איך עושים את זה?
בעיקרון כדי להיות מקום ראשון בגוגל (או להגיע כמה שיותר גבוה, כמו שאמרנו) עושים בדיוק את מה שעושים בשירות קידום אתרים קלאסי. אבל מה עושים במקרים מאתגרים שבהם מתמודדים עם דפים מיוחדים או עמוד תוצאות תזזיתי?
בצעו מחקר מילות מפתח ויזואלי
האתגר מתחיל אם יש הרבה מילות מפתח ובהן תוצאות מיוחדות. במקרה הזה חייבים לראות אילו תוצאות גוגל מעדיף ולפעול בהתאם כבר כשעושים מחקר מילות מפתח ראשוני.
למשל, אם יש הרבה עסקים על גבי מפה, ברור שחייבים להשקיע גם בקידום לוקאלי במקביל לקידום האתר.
אם לעומת זאת יש מילות מפתח עם הרבה תמונות, מאוד חשוב להשקיע בגלריה באתר, ואולי אפילו ליצור עמודים שבהם יש תמונה אחת מרכזית עם טקסט נלווה כדי שגוגל יבין בדיוק מה יש בתמונה ולא יצטרך לנחש.
כנ"ל לגבי סרטונים, אם כי חייבים לזכור שלהפיק סרטונים שהם לא רק דיבור מול מצלמה עשוי להיות עניין יקר גם בעזרת כלי ה-AI שיש לנו היום.
טיפ נוסף: לכו גם על מילות מפתח משניות שלא דורשות המון השקעה. במצטבר הן יכולות להביא לכם הרבה תנועה.
זהו נקודות חולשה בתחום התוכן והאזרו בסבלנות
אין כמעט בעל עסק שלא מכיר את התופעה המעצבנת: לאתר שלפני יש תוכן ממש גרוע ובכל זאת גוגל מעדיף אותו!
אז מה קורה כאן? יכול להיות שלאתר יש קישורים ממקורות טובים יותר, אבל יכול להיות שהאלגוריתם של גוגל פשוט לא נותן לכם מספיק קרדיט, במיוחד אחרי כל מיני עדכונים שלא תמיד מיטביים עם האתרים האיכותיים.
במקרה הזה תמיד נסו לשפר עוד יותר את התוכן ("להתחיל בכל הכוח ואז להגביר!"). לטווח הרחוק אתרים עם תוכן טוב יותר כן נוטים לעלות במיקומים.
הבינו מה הגולש רוצה ועל פי זאת נסו להעלות את ה-CTR
בשנים האחרונות מקדמי אתרים החלו לעבוד על פי מה שנקרא "כוונת הגולש". בדרך כלל הגולשים מחפשים אחד מארבעה דברים:
- אתר ספציפי
- מידע
- רכישות (לרוב לא של מוצרים ספציפיים)
- מחקר לפני רכישות על מוצרים ספציפיים
- ניווט
ניקח למשל מישהו שרוצה לקנות את הסמארטפון Nothing (שצובר פופולאריות). אפשרות אחת היא ללכת ראש בראש עם כל חנות שנמצאת ברשת, אבל אז גם סביר להניח שתתקעו במקום 20 עם הראש בקיר…
טקטיקה טובה יותר היא לכתוב סקירה אישית על הטלפון החדש עם קישור לדגמים שונים וכך לפתות את מי שלא מכיר את המכשיר להגיע אליכם ולא ללחוץ סתם על מודעות שופינג (שהן בכלל לא חלק מהתוצאות האורגניות.
סביר להניח שתצטרכו גם כמה קישורים טובים, אבל זו כבר דרך בטוחה להתקרב למקום הראשון.
מנגד, לנסות הגיע למקום ראשון במילת מפתח ממותגת (הסוג הראשון) בדרך כלל לא ישתלם כי אנשים פשוט יחפשו את האתר המקורי (אלא אם כן מדובר על שם שהפך לג'נרי כמו "Jeep").
ראו עוד: איך לשפר ctr
בנו קישורים בחוכמה
בקשר לבניית קישורים, היא מתבצעת באותו אופן עבור רוב סוגי האתרים והיום הרדיפה אחרי קישורים קצת ירדה (במיוחד כשרובם עולים כסף ולא תמיד שווים אותו).
לא משנה מהי הגישה שלכם, חשוב לא ליצור קישורים רק למילות המפתח שאתם רוצים שיהיו במקום הראשון, אלא אוסף קישורים (פרופיל) שיהיה בסך הכול מגוון וייראה כמה שפחות סיסטמתי.
השקיע במיתוג שלכם!
גוגל אוהב מותגים (ולא משנה כמה הם יכחישו את זה…). להפוך את עצמכם למותג זו לא משימה קלה והיא דורשת הרבה יותר מסתם קידום אתרים. למשל:
- יצירת שפה עיצובית ברורה
- שימוש בשיווק מקורי ולא שגרתי
- שיתופי פעולה עם מותגים אחרים
- הדגשת הייחוד של מה שאתם מוכרים או יצירה של מעטפת מיוחדת
השקעה ביח"צ גם תביא לכם הרבה קישורים טבעיים, וזו דרך בטוחה להתקדם בגוגל.
להשקיע ב-PPC (מודעות ממומנות) זה לא פשע!
במקרים רבים גולשים עדיין ילחצו על המודעות הממומנות (PPC), במיוחד כשהיום גוגל דוחפת את התוצאות האורגניות למקום שלא רואים בלי לגלול את העמוד (במיוחד בטלפון).
PPC יכול להיות רלוונטי אם האתר שלכם עדיין לא מקודם מכיוון שאתם משלמים רק על לחיצות ולא על כך שהמודעה שלכם מופיעה.
עוד דבר שאולי יפתיע אתכם: ככל שיותר אנשים ילחצו על המודעה והיא תהיה יותר רלוונטית לחיפוש שלהם, כך המחיר ללחיצה יהיה נמוך יותר כי בסך הכול גוגל מעדיף שהתוצאות למעלה תמיד יהיו הכי טובות. לכן המחשבה ש-PPC טוב רק לטווח הקצר היא שגויה.
אז מה למדנו על מקום ראשון בגוגל?
- מקום ראשון בגוגל הוא לא תמיד כותרת של עמוד עם תיאור ויש גם סרטונים, תמונות וכו'
- תוצאות מיוחדות יכולות "לשאוב" לחיצות מהמקום הראשון
- חשוב לראות אילו תוצאות יש במקומות הגבוהים ומה בעצם הגולש מחפש כבר בזמן מחקר מילות המפתח
- אם המתחרה לפניכם הוא פחות איכותי, כדאי להשקיע עוד בתוכן גם אם הוא כבר מעולה… (אפשר גם בקישורים אם זה עדיין לא עובד וגוגל מתעקש)
- להפוך למותג יכול להשתלם כי בסופו של דבר גוגל ישים לב אליכם
- אם האתר חדש יחסית ועדיין מדשדש במקומות נמוכים, אפשר ללכת גם על קידום ממומן
כל זה נשמע מסובך, ובדרך כלל זו באמת עבודה שכדאי להשאיר למקדמי אתרים מקצועיים. רוצים שנעזור לכם? צרו איתנו קשר ונעזור לכם להגיע כמה שיותר גבוה!
נדב בונפד - מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק
היי, כאן נדב, מקדם אתרים, יזם, אוהב ריצה והבעלים והמייסד של מיינדמארק.
את מיינדמארק פתחתי במטרה לעזור לבעלי עסקים, אני יודע שזה נשמע קלישאה אך עם יד על הלב, זו הסיבה.
המטרה שלנו פשוטה וממוקדת והיא להטיס עסקים קדימה בעזרת קידום אתרים איכותי וברמה הגבוהה ביותר שיש בשוק היום , אנו מתמחים בקידום אתרים אורגני בגוגל, ברוכים הבאים לחברת קידום אתרים שנותנת את כל הלב והנשמה.
ליצרת קשר, חייגו: 050-3320200
נדב.