כתיבת תוכן לאתרים הדרך הנכונה להצלחה

 03/10/2023

אתר האינטרנט שלך, הוא הכלי החשוב ביותר בשיווק המוצרים או השירותים שלך.
אתר האינטרנט אחראי על מתן מענה לשאלות של לקוחות, הנעה לפעולה, רכישה והוא גם חלק בלתי נפרד מתהליך של שיווק "פה לאוזן וירטואלי".
ההבדל בין עוד אתר אינטרנט, לבין אתר שהוא כלי שיווק עוצמתי, הוא התוכן שבאתר.
אם תייצר לאתר  תוכן ייחודי, איכותי, מזמין ומשכנע, תוכל להפוך את האתר למשפך יעיל של רכישות, הזמנות ולקוחות מרוצים.
במאמר זה, אסביר, איזה סוג של תוכן יהפוך את האתר שלך לכלי שיווקי יעיל, כיצד צריכה להראות כתיבת תוכן לאתרים על מנת להתברג במקומות הראשונים בגוגל? מהי כתיבת תוכן שיווקי לאתר? היתרון שבשימוש בסוגי תוכן שונים ומהי כתיבת תוכן SEO נכונה.

במאמר הקרוב נעשה סדר בכל השאלות.

איזה סוגי תוכן יש לאתרים
איזה סוגי תוכן יש לאתרים

סוגי תוכן שונים לקידום אתרים

אנו  משתמשים בתוכן לקידום אתרים בכדי להעביר מידע, מסרים, הנעה לפעולה וגם למטרות הנאה.
תוכן יכול להיות מסוגים שונים כמו: טקסט, סרטונים, פודקאסטים (קבצי שמע), תמונות, מחשבונים, חידונים, סקרים ועוד.
התוכן העיקרי באתרי אינטרנט, הוא תוכן טקסטואלי שיכול להופיע בצורות שונות כגון: מאמרים, סקירות מוצרים, חוות דעת, מידע אינפורמטיבי, תוכן שיווקי, תשובות לשאלות נפוצות, רשימות, טבלאות, אינפוגרפיקות (טקסט עם תמונה) וסוגי תוכן טקסטואלי נוספים.
דפי אינטרנט באתרים יכולים להכיל שילובים שונים של תכנים מסוגים שונים ואתה צריך למצוא את סוג התוכן שמעניין את קהל היעד שלך.
כאשר אתה מייצר תוכן לאתר, אתה צריך לשאול את עצמך את השאלות הבאות:

  • מיהו קהל היעד ואיזה סוג תוכן מתאים לו?
  • באיזה תוכן קהל היעד שלך מעוניין?
  • כיצד תמנף את התוכן שלך?

ברגע שתצליח להבין מיהו קהל היעד שלך, איזה תוכן הוא מחפש ואיזה תוכן ישלב  בצורה הטובה ביותר בין הצרכים שלך ושל הגולש, התוכן שלך יהפוך לכלי שיווקי עוצמתי זה סוד חשוב שכל מקדם אתרים מקצועי או חברת קידום אתרים יודעים.

מי קהל היעד שלנו?
מי קהל היעד שלנו?

מיהו קהל היעד ואיזה סוג תוכן מתאים לו?

קהל היעד של התוכן שלך צריכים להיות הלקוחות הפוטנציאלים שלך.
בנית את אתר האינטרנט שלך בכדי למכור שירותים או מוצרים ולכן, קהל היעד שלך הוא קודם כל, האנשים שמעוניינים לקנות את מה שאתה מציע.
לא תמיד קהל היעד הוא הומוגני ופעמים רבות במוצרים ושירותים שונים נראה נטייה לקהל יעד עם מאפיינים ייחודיים.
הגדרת קהל היעד חשובה לסוג התוכן בו תשתמש וגם לאופן שבו תיצור את התוכן.
לדוגמה בחנות מקוונת למוצרי קוסמטיקה לנשים, כדאי לנו להשתמש בלשון נקבה בעברית, ולא  בברירת המחדל הנפוצה של לשון זכר, כי קהל היעד שלנו הוא נשים.
אם האתר שלך פונה לילדים, אתה תרצה שהתוכן שלך ידבר אליהם בגובה העיניים באמצעות שפה פשוטה יותר, אתה תשתמש באמצעים חזותיים כמו: סרטונים משעשעים תמונות וכדומה.
סוגי תוכן שונים וצורות כתיבה שונות יכולים להתאים לקהל יעד בגילאים שונים.

החשיבות של תוכן איכותי לקידום בגוגל
החשיבות של תוכן איכותי לקידום בגוגל

באיזה תוכן קהל היעד שלך מעוניין?

הדרך לאתר איזה תוכן קהל היעד שלך מחפש, היא באמצעות מחקר מילות מפתח.
במחקר מילות מפתח, מקדם האתרים ינסה לאתר את כל ביטויי החיפוש שמאפיינים גולשים שעשויים לרכוש את המוצרים או השירותים שהאתר שלך מציע.
לביטויי חיפוש שונים יש כוונות משתמש שונות, לעיתים הגולש יחפש מידע, במקרים אחרים ירצה לרכוש שירות או לבצע סקר שוק לפני רכישה.

גולש שמעוניין לבצע פעולה: יש ביטויי החיפוש שמעידים על גולש שמעוניין לבצע פעולה כמו לדוגמה: גולש שמחפש "עורך דין פלילי בתל אביב", הוא כנראה גולש שמעוניין לרכוש שירות מעורך דין באזור תל אביב.

גולש שמבצע סקר שוק: ביטויי חיפוש אחרים יכולים להעיד על גולש שמבצע סקר שוק כמו לדוגמה: גולש שמחפש "עורך דין פלילי בתל אביב חוות דעת" הוא גולש שמחפש המלצות וחוות דעת על עורכי דין והוא כמעט בשל לרכישת שירותי עו"ד.

גולש שמעוניין במידע: ויש ביטויי חיפוש שמעידים על כוונת הגולש לקבל אינפורמציה, כמו לדוגמה: גולש שמחפש את הביטוי "מה זה חקירה באזהרה", הוא גולש שאומנם רק מחפש מידע אבל, אם הוא יתקל במידע מועיל באתר והמידע הזה יבהיר לו כמה חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין לפני חקירה משטרתית, הרי שגולש כזה יכול בקלות להפוך ללקוח.

בדוק את תוצאות החיפוש בכדי להבין את כוונת המשתמש

בכדי לדעת מה הגולש מעוניין לקבל בחיפוש של ביטוי מסוים, אתה צריך לנסות לחשוב כמו הגולש ודרך יעילה נוספת לבדוק זאת, היא באמצעות בחינת תוצאות החיפוש הקיימות בגוגל.
לדוגמה אם נביט בתוצאות החיפוש עבור הביטוי "עורך דין פלילי בתל אביב" נראה שכל תוצאות החיפוש מציגות דפים שהם אינדקסים של עורכי דין או אתרים פרטיים של עורכי דין פלילים.
זאת אומרת, דפים שמספקים מענה לגולשים עם כוונת רכישה.
לעומת זאת, אם נביט בתוצאות החיפוש של הביטוי "עורך דין" נקבל במקום הראשון תוצאה מוויקיפדיה, מה שמעיד על כך שבביטוי זה יש לא מעט גולשים שמחפשים מידע אודות מקצוע עריכת דין.

ברגע שאתה מזהה מהי כוונת המשתמש, אתה צריך לכתוב תוכן שמתאים לו.

תוכן הוא המלך בקידום אתרים
תוכן הוא המלך בקידום אתרים

כיצד תמנף את כתיבת התוכן שלך?

לאחר שזיהית את צרכי הגולש, מה הוא מחפש ואיזה תוכן הוא מעוניין לקבל, אתה צריך ליצור עבורו את התוכן המתאים, באופן כזה שיתאים לכוונות שלך.

אתה רוצה לגרום לגולש לרכוש ממך את השירות או המוצר שאתה מוכר.

כתיבת תוכן שיווקי לאתר אינטרנט

בדף שמיועד לגולש עם כוונת רכישה, כדאי שתיצור תוכן שיווקי עם מסרים מתאימים והנעה לפעולה.
כתיבת תוכן שיווקי לאתר אינטרנט צריכה להיות בגובה העיניים, היא צריכה לגרום  לגולש להבין שהמוצר או השירות שלך הם הפתרון לבעיה שלו, להראות לגולש את הייחודיות שלך, להציג המלצות של לקוחות והכי חשוב להניע את הגולש לפעולה.

כתיבת תוכן אינפורמטיבי לחיזוק המוניטין

בדף שמספק מידע לגולש, אתה תכוון לכך שהתוכן יציג אותך כמקצוען, בעל ידע רב וכנותן שירות שמסוגל להעביר נושאים מסובכים באופן פשוט.
תוכן מסוג של מידע, הוא תוכן שבונה לך מוניטין ומחזק אותך כמותג!
תוכן כזה עשוי לגרום לאנשים שנעזרו בו, להמליץ עליך לחבריהם שמחפשים נותן שירות – לזה בדיוק הכוונה במוניטין.
גם בתוכן שמספק מידע, נוסיף תמיד קריאה לפעולה שמזמינה את הקוראים לרכוש את השירותים או המוצרים אותם אתה מציע.

ברגע שיש תוכן איכותי באתר הוא ניהיה חזק יותרpng
ברגע שיש תוכן איכותי באתר הוא ניהיה חזק יותרpng

כתיבת תוכן לקידום אתרים (מאמרי SEO)

תוכן SEO הוא ביטוי המתאר תוכן שמטרתו לקבל דירוג במקומות העליונים בתוצאות החיפוש בגוגל.
בעבר, גוגל התקשו לזהות תוכן איכותי וכתיבת תוכן SEO  נחשבה לכתיבה נחותה וזולה שמטרתה העיקרית הייתה "להאכיל" את מנוע החיפוש בביטויי החיפוש המתאימים. (ראו גם: מנועי חיפוש בעולם)
גוגל השתפרו מאוד ביכולת שלהם לזהות תוכן לא איכותי ודפי תוכן SEO רבים נעלמו מתוצאות החיפוש.
מעוניין לדעת מהי כתיבת תוכן SEO טובה?
גוגל מסייעים לבעלי אתרים ומפרסמים הנחיות כיצד לכתוב תוכן איכותי עם סיכוי טוב יותר לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, להלן הדגשים החשובים:

  • תוכן איכותי: הכתיבה צריכה להיות איכותית, נקייה משגיאות כתיב ושגיאות דקדוקיות, מדויקת ומהימנה.
  • תוכן מקורי: התוכן צריך להיות מקורי ולא העתקה או ניסוח מחדש של תכנים קיימים.
  • כתיבה לבני אדם ולא למנועי חיפוש: אתה צריך לכתוב את התוכן בראש ובראשונה לבני אדם ולא למנועי חיפוש.
  • תוכן שעונה על צרכי הגולש: בכדי להיות מדורג מעל כולם, אתה צריך לתת לגולש את מה שהוא צריך בצורה טובה יותר ממה שהמתחרים שלך עושים. אתה צריך תוכן שמספק מידע מקיף ומעמיק בנושא.
  • חווית משתמש מעולה: התוכן שלך צריך להיות קריא וידידותי למשתמש, השתמש בכותרות, הפרדה לפסקאות, השתמש בסוגי תוכן עשירים כמו: רשימות, טבלאות, הדגשת טקסט, שלב סרטונים ותמונות וכדומה.
  • התאמה למנועי חיפוש: בכתיבת תוכן לאתר, אתה צריך לכוון את התוכן לבני אדם ולהתאים אותו למנועי חיפוש. כתוב כותרות, תיאור מטה, צור קישורים פנימיים לדפים אחרים באתר, וודא שהדף נטען מהר והוא ידידותי לניידים.
    שלב בטקסט את ביטויי החיפוש אליהם אתה מכוון, שלב אותם בכותרת הדף, בכותרות משנה ובתוכן והימנע משימוש מוגזם מידי בביטויי החיפוש.
    רבים מכירים את הביטוי "תוכן הוא המלך" וחלק מאנשי ה-SEO מוסיפים ואומרים "תוכן הוא המלך, אבל סמנטיקה היא המלכה", הם מתכוונים לומר שיש צורך בשילוב מתאים ונכון של ביטויי החיפוש המתאימים בתוכן הדף.
    קבל טיפ: בכדי לבדוק מהו שימוש סביר של ביטוי החיפוש בתוכן הדף, בדוק את שיעור ההופעה של ביטוי החיפוש בדפים שנמצאים במקומות הראשונים עבור ביטוי החיפוש.
    אתה יכול להשתמש בכלי הזה שמציג את אחוז ההופעה של כל מילה או ביטוי בתוכן הדף.
    בדוק את אחוז ההופעה של ביטוי החיפוש בשלושת התוצאות העליונות והממוצע ביניהם ישמש לך כרפרנס לאחוז סביר של הופעת הביטוי בתוכן שלך.

הפצת התוכן באינטרנט

אם תכתוב תוכן איכותי, מקורי שעונה בצורה הטובה ביותר לצרכי הגולש ומספק חווית משתמש מעולה אתה מגדיל את הסיכוי שהאתר שלך יהיה במקום הראשון בגוגל.
אבל, מה יקרה אם גם המתחרים שלך יכתבו תוכן באיכות מעולה? מי יתברג במקומות הראשונים? אתה או הם?
כאן נכנס גורם חשוב נוסף שמשפיע על דרוג הדפים בגוגל – קישורים חיצוניים וחשיפה לקהל היעד.

על מנת לחשוף את התוכן שלך לקהל היעד המתאים באמצעות קישורים חיצוניים בצע את הפעולות הבאות:

  • כתוב מאמרי אורח באתרים בנישות דומות וקשר לתוכן שיצרת באופן שמספק משמעות ומידע נוסף לגולש.
  • קשר לתוכן שלך מפרופילים ברשתות חברתיות כמו: פייסבוק, טיקטוק, יוטיוב  ומקבוצות עניין במדיות הללו.
  • פנה לידוענים ומשפיעי רשת שמתעניינים בתחום שלך, שכנע אותם לשתף את התוכן שלך עם קהל העוקבים שלהם.
  • כדאי לך ליצור סרטון קצר, קליל ומזמין שהוא סוג של פרומו לתוכן שכתבת ופרסם אותו בטיקטוק, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד. הסרטון שתפיץ יחשוף את הקישור לתוכן שלך והתוכן שלך יקבל חשיפה רבה יותר.
  • נסה לאתר כותבים לאתרי חדשות שכותבים בנישה שלך וידע אותם על התוכן שכתבת, אם התוכן שלך ירשים אותם, הם עשויים לקשר אליו במאמר הבא שיכתבו.

ככל שיותר אנשים ישתפו את התוכן שלך, ידברו עליו ויחפשו אותו בגוגל, כך יעלה הסיכוי שלו להיחשב בעיני גוגל כתוכן יוצא דופן באיכותו וברלוונטיות שלו > לקריאה מורחבת על קישורים לקידום אתרים לחצו על הקישור.
פעמים רבות אפשר לראות שאנשים מחפשים תוכן מסוים מאתרים ספציפיים. מקרים כאלה מעידים על חיזוק המותג של האתר בעיני גוגל.

תם אך לא נשלם

קידום אתרים זו עבודה דינמית, אם תייצר תוכן טוב יותר מהמתחרים, זה רק עניין של זמן עד שהם ייצרו תוכן יותר טוב משלך.
לכן, אתה תמיד צריך להיות עם האצבע על הדופק, לשפר, לעדכן ולטייב את התוכן באתר שלך.
רק כך תוכל להיות ראשון בגוגל!

שאלות נפוצות על תוכן לאתרים

לא ממליץ לך לכתוב תוכן לאתר באמצעות ChatGPT!
תוכן כזה איננו מיוחד ומקורי, גם כאשר הוא נכתב בכל פעם בנוסח אחר.
פעמים רבות התוכן שנכתב ב-ChatGPT לא נכון או לא מדויק.

לקריאה מורחבת על קידום אתרים עם chatgpt לחצו על הקישור.

צור קשר עם כותבי תוכן ובקש מהם לראות דוגמאות של כתיבת תוכן לאתרים בתחום שהוא זהה או דומה לתחום בו אתה עוסק.
אם מאמרי הדוגמאות נראים בעינך מעניינים, כתובים באופן איכותי ובצורה מקורית, זה סימן שכותב התוכן מתאים.

אל תחשוב על מילים במאמר כעל משהו ששוקלים בק"ג.
חשוב על מאמר כעל אמצעי לספק ערך לקורא.
כל משפט במאמר צריך להכיל מידע או הסבר ענייני.
פעם בכתיבת תוכן SEO, כותבי תוכן רבים נהגו להכביר במילים ולהמעיט במידע.
גוגל היום יודעים טוב מאוד להבדיל בין תוכן עתיר מילים ודל במידע לעומת תוכן עשיר במילים ובמידע.

תוכן עניינים

מי אחראי על התוכן המדהים הזה?

היי, כאן נדב, מקדם אתרים, יזם, אוהב לרוץ והבעלים והמייסד של מיינדמארק.

את מיינדמארק פתחתי במטרה לעזור לבעלי עסקים, אני יודע שזה נשמע קלישאה אך עם יד הלב, זו הסיבה.

המטרה שלנו פשוטה וממוקדת והיא להטיס עסקים קדימה בעזרת קידום אתרים איכותי וברמה הגבוהה ביותר שיש בשוק היום , אנו מתמחים בקידום אתרים בגוגל, ברוכים הבאים לחברת קידום אתרים שנותנת את כל הלב והנשמה.

ליצרת קשר, חייגו: 050-3320200

נדב.

נדב בונפד מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק
נדב בונפד מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק
Shape
Shape

פוסטים קשורים

קידום אתרים לעורכי דין
קידום אתרים

קידום אתרים לעורכי דין

מחפשים קידום אתרים בגוגל לעורכי דין? הגעתם ליעד! קידום אתרים זו ההתמחות שלנו ובדגש רב על קידום אתרים לעורכי דין בגוגל. עם כותבים מנוסים מהתחום ובמחירים הוגנים.

קרא עוד »
מחקר מילות מפתח
קידום אתרים

איך עושים מחקר מילות מפתח

מחקר מילות המפתח הוא אחד השלבים הקריטיים והראשוניים ביותר שאנחנו מבצעים לפני שאנחנו מתחילים לקדם אתרי אינטרנט. המחקר שנעשה ישפיע על האופן בו נקדם את האתר.

קרא עוד »
מונטיזציה
שיווק דיגיטלי

מונטיזציה – monetization

מונטיזציה…? (גם לנו בהתחלה זה נשמע סינית) אבל אל דאגה! דאגנו לכם למדריך קל ופשוט שיעשה לכם סדר בשאלה "מה זה מונטיזציה?" – המאמר נכתב על ידי מומחה בשיווק!

קרא עוד »