עשרת מנועי החיפוש הגדולים בעולם

 02/11/2023

התשובה הקצרה: ⚡️ עשרת מנועי החיפוש הגדולים בעולם בסדר יורד ⚡️

  1. גוגל (google) 
  2. בינג (Bing)
  3. יאהו (Yahoo!)
  4. יאנדקס (YANDEX)
  5. ביידו (Baidu)
  6. דקדקגו (DuckDuckGo)
  7. נאבר (Naver)
  8. קוקו (Coc Coc)
  9. סוגו (Sogou)
  10. אקוזיה (Ecosia)

התשובה המלאה: תקציר על מנועי חיפוש

רשת האינטרנט שינתה את העולם והפכה לאחד הכלים החשובים ביותר בעולמנו.

רשת האינטרנט התפתחה בהתחלה כפיתוח צבאי בשנות ה-60, לאחר מכן, היא הפכה לרשת תקשורת ובשנות ה-90 האינטרנט נעשה זמין לציבור הרחב.

בשנת 1989 פותח ה-World Wide Web הידוע בשם הקיצור WWW, רשת של מסמכים המצויים בכמות אדירה של אתרי אינטרנט שמספקים לנו מידע חשוב ומועיל.

יש הטוענים כי נכון לשנת 2023 בעולם קיימים כ-1.13 מיליארד אתרי אינטרנט ומספר פי כמה יותר גדול של דפי אינטרנט שונים.

בכדי לנווט ביעילות בכמות אדירה כזו של מידע, היה צורך לפתח מנוע חיפוש שיאתר את המידע הרלוונטי ביותר עבור הגולשים.

מנוע החיפוש הראשון שפותח בשנת 1994 נקרא "WebCrawler" ובשנת 1995 הושק מנוע החיפוש לייקוס (Lycos) שזכה להצלחה רבה והיה למנוע החיפוש הפופולרי ביותר באותה התקופה אולם, בשנת 1997 פיתחו שני סטודנטים, לארי פייג' וסרגיי ברין את מנוע החיפוש גוגל ומאז שנת 2001 ועד היום, גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם.

היום, אנשים רבים לא יודעים שקיימים עוד אלפי מנועי חיפוש מלבד גוגל ולחלקם יש יתרונות מעניינים שאין לגוגל.

בדף זה תמצא מידע על מנועי החיפוש העיקריים בעולם ומנועי חיפוש שמספקים אפשרויות מעניינות נוספות שגוגל לא מספק.

עשרת מנועי החיפוש הגדולים בעולם

עשרת מנועי החיפוש הפופולריים ביותר בעולם על פי האתר statcounter.com הם:

תמונה של גוגל

נתח שוק: 92.54%

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם ששולט בשוק מנועי החיפוש ללא עוררין.

מנוע החיפוש גוגל תופס נתח של מעל 92% משוק מנועי החיפוש העולמי והוא בבעלותה של חברת גוגל.

גרסת הפיתוח של גוגל הושקה בשנת 1995 ובשנת 1997 הושקה הגרסה הסופית הראשונה.

מנוע החיפוש גוגל מאפשר חיפושים ב-149 שפות והוא נכתב בשפות התכנות פייתון, C ו-C++.

את החשיבות וההשפעה הרבה שיש לגוגל על חיינו אפשר לבטא בצורה הטובה ביותר בעזרת המספרים הבאים:

  • בכל שניה מבוצעים בגוגל כ-99 אלף חיפושים שמסתכמים ל-8.5 מיליארד חיפושים ביום ו-2 טריליון חיפושים בשנה.
  • כ-53.3% מהתנועה לאתרים השונים באינטרנט מגיעה מחיפושים אורגניים בגוגל ו-92.96% מתנועת האינטרנט העולמית מגיעה מחיפושים בגוגל, גוגל תמונות, וגוגל מפות.
  • קידום אתרים אורגני (SEO) מייצר פי 10 יותר תנועה לאתרים השונים מאשר התנועה האורגנית מכל הרשתות החברתיות.
  • כ-90.63% מדפי האינטרנט השונים לא יקבלו תנועה אורגנית מגוגל משום שאינם מדורגים בראש תוצאות החיפוש בגוגל.
  • הדף שממוקם במקום הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות יקבל כ-27.6% מהתנועה האורגנית בביטויי החיפוש.
  • שלושת הדפים הראשונים בתוצאות החיפוש יקבלו 54.4% מהתנועה האורגנית.
bing

נתח שוק: 3.04%

בינג (Bing) הוא מנוע החיפוש השני בפופולריות שלו לאחר מנוע החיפוש גוגל.

מנוע החיפוש בינג, הושק בשנת 2009 על ידי חברת מייקרוסופט והגרסה הראשונה שלו MSN Search הושקה בשנת 1998 ובשנת 2006 השיקה מייקרוסופט את מנוע החיפוש Windows Live Search שהפך לאחר מכן לבינג.

מנוע החיפוש בינג מאפשר חיפוש ב-40 שפות שונות והוא פותח בשפת התכנות  ASP.NET.

נתונים מעניינים נוספים על בינג:

 

  • באופן מפתיע מרבית המשתמשים בבינג מגיעים מסין והמשתמשים הסינים מהווים  32.95% והמשתמשים האמריקנים מהווים רק 26.23% מסה"כ המשתמשים במנוע החיפוש (יתר המשתמשים מגיעים מיפן, גרמניה, צרפת ומדינות אחרות.
  • נתוני מייקרוסופט מראים כי מרבית המשתמשים בבינג הם צעירים, 73% מהמשתמשים הם מתחת לגיל 45.
  • 56% מהמשתמשים הם גברים ו44% הם נשים.
  • באופן לא מפתיע, חמשת החיפושים הפופולריים ביותר בבינג הם:  Google, YouTube, Facebook, Gmail ו-Amazon.
  • בכל חודש מתבצעים בבינג 13.9 מיליארד חיפושים לעומת 207 מיליארד חיפושים בגוגל.
yahoo

נתח שוק: 1.18%

יאהו (Yahoo!) הוא מנוע החיפוש השלישי בגודלו בעולם, הוא בבעלותה של חברת יאהו השייכת לחברת השקעות בשם Apollo Global Management, Inc שרכשה אותה בשנת 2021 עבור סכום של כ-5 מיליארד דולר.

במקור יאהו היה אינדקס של אתרים, ללא זחלן אינטרנט שיאתר דפי אינטרנט חדשים ולכן, ביאהו עשו שימוש בזחלנים של חברות חיצוניות עד שבשנת 2004, יאהו בנו זחלן רשת משלהם.
משנת 2010, מנוע החיפוש יאהו משתמש במנוע החיפוש בינג בכדי להציג תוצאות חיפוש.
יאהו  מאפשר חיפושים ב-40 שפות שונות והוא כתוב בשפת התכנות PHP.
נתונים מעניינים על יאהו:

  • הסיבה שהשם של יאהו נכתב עם סימן קריאה לאחר השם באנגלית היא משום שהשם "Yahoo" היא תפוס כשם מסחרי של חברה לרוטבי ברביקיו.
  • השם Yahoo הוא קיצור של “Yet Another Hierarchical Officious Oracle” שפירושו עוד אורקל היררכי רשמי כאשר המילה היררכי מציינת את האופן שבו יאהו היה בנוי כמערכת קטגוריות היררכית ואורקל משמעותו מקור לחוכמה ואמת.
  • בשנת 1998 יאהו קיבלה הצעה ממייסדי גוגל לרכוש את מנוע החיפוש גוגל תמורת סכום של 1 מיליון דולר, יאהו דחתה את ההצעה ובשנת 2002 היא הציעה לרכוש את גוגל ב-5 מיליארד דולר וגוגל דחתה את הצעת הרכישה.

     

  • ליאהו יש 700 מיליון משתמשים פעילים והאתר של יאהו זוכה ל-3.4 מיליארד כניסות בחודש.
Yandex

נתח שוק: 1.12%

יאנדקס (רוסית: Яндекс, אנגלית: Yandex) הוא שמו של מנוע חיפוש רוסי בבעלותה של חברת תוכנה רוסית בשם יאנדקס.

חברת יאנדקס מציעה מגוון של שירותים אינטרנטיים כגון: מנוע חיפוש, אימייל,  מפות, תחזית ועוד.
כשני שליש מהחיפושים בשפה הרוסית מתבצעים במנוע החיפוש יאנדקס.
מנוע החיפוש יאנדקס הושק באופן רשמי בשנת 1997 ומייסדי החברה הם: יהודי ישראלי בשם ארקדי וולוז'  ואיליה סגלוביץ' (שגם הוא יהודי).

נתונים נוספים על יאנדקס:

  • 31% ממשתמשי האינטרנט ברוסיה, משתמשים ביאנדקס.
  • יאנדקס ציינו כי באוקטובר 2021 ביקרו באתר כ-104 מיליון אנשים.
  • השם YANDEX הוא קיצור של "yet another indexer" שפירושו אינדקס נוסף.
  • בשנת 2017, יאנדקס נאסר לשימוש באוקראינה.

הבעלים העיקריים של חברת יאנדקס הוא הבנק של ממשלת רוסיה.
יאנדקס מאשרים כ-78% מהבקשות של ממשלת רוסיה לקבלת מידע אישי על משתמשים.

baidu

נתח שוק: 0.69%

ביידו (בסינית: 百度, באנגלית: Baidu) הוא שמו של תאגיד טכנולוגי סיני המספק שירותי אינטרנט שונים אך השירותים העיקריים שלו הם: מנוע החיפוש ביידו ואנציקלופדיה שיתופית מקוונת.
מנוע החיפוש ביידו חולש על 59.59% משוק החיפוש הסיני, לגוגל יש רק כ-4% וכל היתר הם מנועי חיפוש אחרים כדוגמת: Haosou Sogou, ו-Shenma.
הסיבה לנתח השוק הקטן של גוגל, היא משום שהגישה לגוגל נחסמה על ידי ממשלת סין ומשתמשים סינים יכולים להשתמש בגוגל רק באמצעות VPN.

duckduckgo

נתח שוק: 0.56%

דקדקגו (DuckDuckGo) הוא מנוע חיפוש שהפיצ'ר המרכזי בו, הוא הגנה על פרטיות הגולש.

מנוע החיפוש דקדקגו פותח על ידי היזם גבריאל ויינברג והוא הושק לראשונה בשנת 2008 ומקור השם הוא במשחק ילדים שנקרא "Duck, duck, goose" 

מנוע החיפוש של דקדקגו מאחזר את התוצאות שלו ממספר מאוד מצומצם של מקורות.

  • דקדקגו פופולרי במיוחד בארה"ב וכמחצית מהמשתמשים בו הם אמריקאים.
  • לדקדקגו כ-80 מיליון משתמשים.
  • השווי הנקי של דקדקגו הוא כ-901 מיליון דולר.
  • דקדגו קיבלו כ-13 מיליון דולר בתרומות.
  • ההכנסה השנתית של דקדקגו חצתה בשנת 2020 סכום של 100 מיליון דולר.
  • בדקדקגו מועסקים 136 עובדים.
naver

נתח שוק: 0.20%

נאבר (Naver) הוא מנוע חיפוש דרום קוריאני שהושק בשנת 1999 והוא בבעלותו של תאגיד Naver.

בתחילת הדרך נאבר היה פורטל האינטרנט הדרום קוריאני הראשון שיותר מאוחר פיתח מנוע חיפוש שיאחזר אתרים מקטגוריות שונות בדף חיפוש בודד.

מאז, נוספו לנאבר שירותים שונים  כמו: שירות אימייל, חדשות ופלטפורמת שאלות ותשובות.

מרבית המשתמשים בנאבר הם קוריאנים.

coc-coc

נתח שוק: 0.16%

 

קוקו הוא שמו של דפדפן אינטרנט וייטנאמי הכולל מנוע חיפוש מובנה שפותח על ידי חברה וייטנאמית בשם Cốc Cốc.

מנוע החיפוש הושק בשנת 2013 כמיזם של 3 סטודנטים וייטנאמיים שלא היו שבעי רצון מתוצאות החיפוש בשפה הווייטנאמית בגוגל.

Cốc Cốc הוא מנוע החיפוש השני בפופולריות שלו בווייטנאם, אחרי גוגל ומפתחיו טוענים כי הוא מנוע החיפוש בעל בסיס הנתונים הגדול ביותר בווייטנאמית, עם מעל 2.1 מיליארד אתרי אינטרנט.

מנוע החיפוש מציע מגוון של אפשרויות כגון: תיקון שגיאות כתיב בשפה הווייטנאמית, חיפוש מקומות, פתרון בעיות מתמטיות, המרת מטבעות, סרטים ועוד.

sogou

נתח שוק: 0.11%

סוגו הוא שמו של מנוע חיפוש סיני שפותח בשנת 2004 על ידי חברה בשם זהה.

למנוע החיפוש אינדקס של 10 מיליארד דפים ומרבית הכנסות החברה מגיעים ממודעות פרסום.

סוגו הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בסין אחרי ביידו.

ecosia

נתח שוק: 0.09%

אקוזיה הוא מנוע חיפוש אינטרנטי שייחודו בכך שהוא עסק חברתי התורם מעל 80% מרווחיו לארגונים ללא מטרות רווח שעוסקים בייעור על ידי נטיעת עצים במטרה להפחית את פליטת הפחמן הדו חמצני לאטמוספירה.

מנוע החיפוש הושק בשנת 2009 ומאז רווחי החברה ממנו נטיעת 100 מיליון עצים במדינות שונות ברחבי העולם כולל בברזיל, בוריקינה פאסו ואינדונזיה.

בשנת 2021 היו לאקוזיה 15 מיליון משתמשים פעילים.

מנועי חיפוש מעניינים אחרים

לא תמיד גוגל הוא האופציה הטובה ביותר לאיתור מידע ובמיוחד כאשר מדובר בנישות ייחודיות.

לעיתים, מנועי חיפוש אחרים יכולים לספק תוצאות טובות יותר מגוגל בתחומים שונים.

לפניכם מספר מנועי חיפוש נוספים וייחודיים:

startpage.com: מנוע חיפוש שמאפשר לגולשים לקבל תוצאות חיפוש מגוגל תוך שמירה על פרטיות הגולשים. startpage רוכשים את תוצאות החיפוש מגוגל ומגישים אותם לגולשים ללא שמירת היסטוריית החיפושים שלהם. מנוע החיפוש נמצא במקום 15 מבחינת הפופולריות שלו בעולם, עם נתח שוק של 0.02%.

shodan.io: שודאן הוא מנוע חיפוש שתוכנן לאסוף מידע על התקנים המחוברים לאינטרנט. בעזרת שודאן ניתן לגלות התקנים כמו מצלמות מעקב מקוונות, מערכות שליטה שונות, רשתות עסקיות ומכשירים שונים בבתים חכמים.

מנוע החיפוש פותח על ידי ג'ון מטהרלי והוא הושק בשנת 2009.

מנוע החיפוש שודאן משמש בעיקר אנשי מקצוע בתחום הסייבר והאבטחה.

archive.org: ארכיב האינטרנט הוא מנוע החיפוש ששומר גרסאות היסטוריות של דפי אינטרנט ומאפשר לכם לצפות בגרסאות שכבר אינן קיימות באתר החי.

ארכיב האינטרנט הושק בשנת 1996 ומתועדים בו כ-300 מיליארד אתרים ברחבי העולם. ניתן לחפש בו באמצעות כתובות אתרים או ביטויי חיפוש.

FindSounds: זהו מנוע חיפוש המשמש לחיפוש קבצי שמע ברחבי האינטרנט. אתם יכולים לאתר קולות שונים באמצעות חיפוש לפי ביטויי חיפוש או קטגוריות.

YOU.COM: מנוע חיפוש המשלב בינה מלאכותית ומאפשר לגולש שליטה במקורות המידע של אחזור התוצאות והגנה על פרטיותו. מנגנון הבינה המלאכותית לומד את העדפות המשתמש ומשפר את התוצאות שהוא מאחזר. 

Openverse: מנוע חיפוש שמאתר לכם תוכן ללא זכויות יוצרים לשימוש באתר שלכם או ביצירות אחרות. מנוע החיפוש מאתר לכם תמונות, סרטונים או קבצי שמע מאתרים שונים באינטרנט.

Pubmed: זהו לא מנוע חיפוש אלא, מאגר מידע ביבליוגרפי של ממשלת ארה"ב הכולל מאמרים מדעייים בתחום ביו-רפואיים והוא מאפשר לכם לחפש מאמרים שונים שפורסמו בכתבי עת מדעיים.

המאגר כולל 36 מיליון תקצירים של מאמרים מדעיים שונים והוא מקשר לכתבי העת בהם ניתן למצוא את המאמרים המלאים.

Torch: הוא מנוע חיפוש ייעודי לרשת האפלה (Dark web) שסורק את התוכן הקיים ברשתות ה-darknet אליהן ניתן להגיע רק באמצעות דפדפן אינטרנט מיוחד כמו דפדפן TOR.

Torch הוא אחד ממנועי החיפוש הוותיקים ביותר בדארק ווב והוא זוחל ומאנדקס אתרי בצל (onion) שהם שירותים ברשת האפלה המאופיינים בסיומת .onion.

מי כתב את התוכן הזה?

היי, כאן נדב, מקדם אתרים, יזם, אוהב לרוץ והבעלים והמייסד של מיינדמארק.

את מיינדמארק פתחתי במטרה לעזור לבעלי עסקים, אני יודע שזה נשמע קלישאה אך עם יד הלב, זו הסיבה.

המטרה שלנו פשוטה וממוקדת והיא להטיס עסקים קדימה בעזרת קידום אתרים איכותי וברמה הגבוהה ביותר שיש בשוק היום , אנו מתמחים בקידום אתרים בגוגל, ברוכים הבאים לחברת קידום אתרים שנותנת את כל הלב והנשמה.

ליצרת קשר, חייגו: 050-3320200

נדב.

נדב בונפד מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק
נדב בונפד מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק
Shape
Shape

פוסטים קשורים

קידום אתרים לעורכי דין
קידום אתרים

קידום אתרים לעורכי דין

מחפשים קידום אתרים בגוגל לעורכי דין? הגעתם ליעד! קידום אתרים זו ההתמחות שלנו ובדגש רב על קידום אתרים לעורכי דין בגוגל. עם כותבים מנוסים מהתחום ובמחירים הוגנים.

קרא עוד »
מחקר מילות מפתח
קידום אתרים

איך עושים מחקר מילות מפתח

מחקר מילות המפתח הוא אחד השלבים הקריטיים והראשוניים ביותר שאנחנו מבצעים לפני שאנחנו מתחילים לקדם אתרי אינטרנט. המחקר שנעשה ישפיע על האופן בו נקדם את האתר.

קרא עוד »
מונטיזציה
שיווק דיגיטלי

מונטיזציה – monetization

מונטיזציה…? (גם לנו בהתחלה זה נשמע סינית) אבל אל דאגה! דאגנו לכם למדריך קל ופשוט שיעשה לכם סדר בשאלה "מה זה מונטיזציה?" – המאמר נכתב על ידי מומחה בשיווק!

קרא עוד »