איך עושים מחקר מילות מפתח

 27/03/2024

מחקר מילות המפתח הוא אחד השלבים הקריטיים והראשוניים ביותר שאנחנו מבצעים לפני שאנחנו מתחילים לקדם אתרי אינטרנט. המחקר שנעשה ישפיע באופן נרחב על האופן בו נקדם את האתר וסדר העדיפויות שלנו.

אבל זה בכלל מילת מפתח ובמה שונה מילת מפתח אורגנית ממילת מפתח ממומנת?

כאשר אנחנו מחפשים בגוגל ביטוי מסוים, לביטוי הזה אנחנו קוראים "מילת מפתח", לא משנה מכמה מילים הוא מורכב בפועל. לדוגמה, אפשר לראות די בקלות שאחת ממילות המפתח שאני מקדם באתר שלי היא "קידום אתרים בדרום" או הביטוי הראשי שבאתר שהוא "מקדם אתרים".

וכאן נכנס עיקרון חשוב נוסף – אם תסתכלו בצילום מסך תוכלו לראות שהאתר שלי אומנם במקום הראשון, אבל לפניו יש מודעה ממומנת. זוהי מודעה שמישהו שילם עליה בגוגל במודל של PPC.

בחירת המילה הנכונה במחקר מילות מפתח - המפתח להצלחה

כלומר, כל פעם שמישהו לוחץ על המודעה הזו, הוא משלם לגוגל על הכניסה לאתר שלו.

לכן מבדילים בין מקום ראשון באורגני לבין התוצאות הממומנות.

יש ויכוח לא קטן האם כדאי לקדם בצורה אורגנית או בצורה ממומנת, ואני לא אכנס אליו כרגע מכיוון שמדובר בנושא למאמר שלם… מה שכן חשוב לזכור הוא שעל כניסה לתוצאה אורגנית אתם לא משלמים ישירות לגוגל. אתם כן משלמים (אם תרצו) למקדם אתרים או חברת קידום אתרים.

מה אנחנו בעצם עושים במחקר מילות מפתח אורגני?

כשאנחנו מדברים על מחקר מילות מפתח אורגני, המטרה שלנו היא למצוא על אילו מילות מפתח נצליח להתקדם בלי מאמץ מאוד גדול. בדרך כלל אלו יהיו מילות מפתח שמורכבות משלוש מילים ומעלה. מכיוון שמדובר במילים ארוכות אנחנו קוראים להן "הזנב הארוך".

(אפשר אומנם להתקדם גם על מילים קצרות יותר, אבל בדרך כלל מדובר בהרבה השקעה של זמן וכסף, משהו שלא לכל הלקוחות יש.)

יש שני דברים שאנחנו צריכים לבדוק:

  • כמה תחרות יש על מילת המפתח הזו
  • כמה אנשים מחפשים את מילת המפתח הזו

על מנת למצוא את הנתונים האלו, יש לנו כלים מקצועיים למחקר מילות מפתח. יש המון כלים בשוק, חלקם עולים כמה מאות שקלים לחודש וחלקם קצת יותר עממים.

הכלים היקרים והנחשבים ביותר הם ahefs ו-semrush. יש גם כלים כמו Majestic ו-Moz, אבל הם מיועדים יותר לניתוח קישורים, שהוא עדיין פקטור חשוב מאוד בקידום אתרים, אבל זה יהיה מעט מורכב להסביר את כולו במסגרת המאמר.

חלק מהכלים אומנם מציעים דו"ח בסיסי בחינם, אבל הוא משמיט הרבה מידע ולא ממש מאפשר לעשות "מחקר רציני".

יש עוד כמה כלים חביבים ויותר עממיים:

  • Zefo (אתר ישראלי)
  • ProRankTracker (אתר של ישראלים, לא בעברית)
  • Seranking

הכלים האלו מאפשרים לנו לעשות כמה דברים:

  • לבדוק הצעות למילות מפתח על פי רשימה של מילות מפתח שנזין אליהן
  • העונתיות של מילות מפתח (מגמות בחיפושים)
  • הנפח הממוצע של מספר החיפושים לכל מילת מפתח
  • התוצאות שמוחזרות עבור כל אחת ממילת המפתח (רשימת האתרים או תוצאות אחרות כגון סרטונים ותמונות)
  • איפה אנחנו ממוקמים תחת כל אחת ממילות המפתח
  • CTR צפוי

ה-CTR הוא אחוז הלחיצות המשוער עבור מילה מסוימת במקום מסוים. לדוגמה, תוצאה ממומנת מעל תוצאה אורגנית כנראה תפחית את ה-CTR. כנ"ל לגבי וידאו שמופיע מעל תוצאות רגילות.

כלל הזהב הוא שנרצה לבחור במילת מפתח שיש לה לפחות כמה עשרות חיפושים בחודש או כמה מאות. מילים עם כמה אלפי חיפושים סביר להניח שכבר יהיה קשה לקדם.

עם כמה מילות מפתח להתחיל?

העצה שלי היא להתחיל עם 10-15 מילות מפתח לכל היותר. זה מספר "טוב" שיעזור לכם לא לשקוע ביותר מדי עבודה.

לכל עמוד באתר נרצה לצמד 2-3 מילות מפתח דומות שחולקות אותו ביטוי ראשי או קונספט. לדוגמה:

חשוב שלא לקחת את העניין הזה לקצה: האלגוריתם של גוגל לא אוהב אתרים עם עשרות עמודים שכל אחד מהם מקודם על כל שטות.

איך נדע מה עד כמה מילת מפתח היא תחרותית?

האמת היא שלא תמיד נוכל לדעת את התשובה לכך, במיוחד אם מדובר בתחום שלא קידמנו בעבר. חלק מהכלים אומנם מציגים קושי קידום (Keyword Difficulty), אבל זה מדד בעייתי שכדאי לקחת בערבון מוגבל.

מה שכן נוכל לדעת הוא עד כמה המתחרים שלנו משקיעים בקידום של המילה הזו. אחד האינדיקטורים הכי חזקים הוא האם מילת המפתח הזו מופיעה ב-Title של התוצאות שמוחזרות עבורה. ה-Title הוא בדרך כלל מה שאתם רואים בחלק העליון של כל תוצאה, אבל לא תמיד.

כדי לדעת מהו ה-Title  המדויק אני ממליץ להתקין תוסף בשם SEO Meta in 1 Click.

עוד מקום בו כדאי לבדוק האם מילת המפתח מופיעה היא הכותרת הראשית של כל עמוד, מה שנקרא H1, וגם אותה קל לראות באמצעות התוסף.

מלבד זאת כדאי מאוד להיכנס לארבעת או חמשת העמודים הראשונים ולבדוק עד כמה הם מושקעים. יש עמודים ממש לא מושקעים שמתקדמים רק בגלל קישורים, וזו יכולה להיות נקודת תורפה רצינית לטווח הארוך עבור אותם אתרים.

בדיקת הזדמנויות למילות מפתח בחינם ומדידת ביצועים

אם תרצו לבדוק את הביצועים של מילות המפתח שלכם יש כלי חביב ביותר בשם Search Console. הכלי הזה מתחבר ישירות לאתר שלנו (מהצד של גוגל) ויכול להראות לנו כמה אנשים נחשפו לכל ביטוי בגוגל, כמה נכנסו אליו ומה היה המיקום הממוצע שלו על פני תקופת הזמן.

באמצעות ה-Search Console אנחנו יכולים למצוא הזדמנויות לקידום של מילות מפתח שאנחנו לא חשבנו עליהן. מנגד, חשוב לזכור שהכלי לא יכול להראות לנו מילים שחשבנו עליהן, אבל הגולשים לא נחשפו אליהן בפועל.

ככה זה נראה:

תהליך מחקר מילות מפתח

עוד כלי שיכול לתת לנו מידע הוא Google Analytics, אבל רק לגבי מספר הכניסות הכלליות מגוגל, לא לגבי מילות מפתח ספציפיות. אם משלבים את המידע משני הכלים האלו ביחד עם כלי למעקב אחרי מילות מפתח, מקבלים תמונה טובה למדי על הביצועים של האתר.

מה היה לנו עד עכשיו

נדב בונפד - מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק

היי, כאן נדב, מקדם אתרים, יזם, אוהב ריצה והבעלים והמייסד של מיינדמארק.

את מיינדמארק פתחתי במטרה לעזור לבעלי עסקים, אני יודע שזה נשמע קלישאה אך עם יד הלב, זו הסיבה.

המטרה שלנו פשוטה וממוקדת והיא להטיס עסקים קדימה בעזרת קידום אתרים איכותי וברמה הגבוהה ביותר שיש בשוק היום , אנו מתמחים בקידום אתרים בגוגל, ברוכים הבאים לחברת קידום אתרים שנותנת את כל הלב והנשמה.

ליצרת קשר, חייגו: 050-3320200

נדב.

נדב בונפד מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק
נדב בונפד מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק
Shape
Shape

פוסטים קשורים

פרסום עסקים
קידום אתרים

פרסום עסקים

מחפשים פרסום עסקים? מצאתם! אנו מספקים שירותי קידום עסקים באינטרנט ב-100% מקצועיות ואיכות, עם תוצאות מוכחות של קידום עסקים! צרו קשר עוד היום!

קרא עוד »
קידום אתרים לעורכי דין
קידום אתרים

קידום אתרים לעורכי דין

מחפשים קידום אתרים בגוגל לעורכי דין? הגעתם ליעד! קידום אתרים זו ההתמחות שלנו ובדגש רב על קידום אתרים לעורכי דין בגוגל. עם כותבים מנוסים מהתחום ובמחירים הוגנים.

קרא עוד »