אחד הנתונים הכי מצוטטים הוא שבישראל יש שיא של עורכי דין יחסית לאוכלוסייה ביחס של 1:50. גם אם הנתון הזה לא לגמרי מדויק ויש עורכי דין שלא באמת עובדים במקצוע, אין ספק שהתחרות בתחום היא עצומה.
מבחינת קידום האתר שלכם כעורכי דין הדבר אומר שלא משנה באיזו קטגוריה אתם נמצאים (תעבורה, פלילי, ענייני משפחה, נדל"ן וכו'), סביר להניח שתתחילו בזירה צפופה למדי, וזה עוד בלי לקחת בחשבון שהרבה עורכי דין מחליטים להתמקד רק באזור גאוגרפי מצומצם.
אז איך מקדמים אתר של עורכי דין? התשובה ביסודיות ובנחישות.
רוצים לקבל הצעת מחיר לקידום אתרים לעורכי דין? השאירו פרטים או חייגו: 050-3320200 (הקפה עלי)
מתחילים ממחקר מילות מפתח לקידום אתר עורך דין לפי התמחות
בשלב הראשון מתחילים ממחקר מילות מפתח והצבת יעדים ראליים בהתאם להתמחות שאותה רוצים לקדם. כלים למחקר מילות מפתח מראים לנו את החיפושים הפופולאריים עבור הביטוי הראשי.
יש לקחת בחשבון שהנפחים האלו כוללים גם גולשים שילחצו על התוצאות הממומנות (המודעות) וגם כל מיני בוטים ובאופן קצת אירוני כלים אוטומטים שבעצמם מחפשים את המילים האלו.
במקרה הזה הביטוי הראשי שלנו הוא "עורך דין לענייני משפחה", אבל יש המון ביטויים אחרים שאפשר לחפש, לדוגמה:
- הסכמי גירושים
- הסכם ממומן
- מזונות
- ידועים בציבור
וכו'
ברוב הכלים נוכל לראות גם מגמות בחיפוש ומה עוד יש בדף התוצאות. לדוגמה, בכלי הספציפי הזה הסימן $ מסמל תוצאות ממומנות והכוכב מסמל ביקורת של עסקים מקומיים.
בכל מקרה, הנקודה החשובה כאן היא שבעוד הביטוי הראשי זוכה ל-2900 כניסות בחודש, נפח החיפוש של הביטויים האחרים מתחיל בסדר גודל הרבה יותר צנוע של 320 חיפושים ומטה. אפשר גם לראות שהוא קשה יותר לקידום באופן יחסי (זה לא מידע שמגיע ישר מגוגל)
ואיך זה נראה בפועל?
אגב, מה שאי אפשר לראות בצילום מסך הוא שלפני התוצאה הממומנת הראשונה יש עוד 3 תוצאות ממומנות! כמו כן, מתחת למפה יש רשימה של עסקים מקומיים שקשורים למקום בו אתם מחפשים או מה שהקלדתם בשאילתה (לדוגמה, "עורך דין לענייני משפחה חיפה או "בחיפה").
מה אפשר להסיק אחרי התבוננות ראשונה במילות המפתח?
1.לא תמיד כדאי לקחת את מילת המפתח הראשית וכדאי לשים לב דווקא למילים הפחות תחרותיות ("הזנב הארוך).
2.לא תמיד אפשר להילחם בתוצאות הממומנות מבחינת אחוז הלחיצות (CTR), אלא אם כן אתם רוצים להפנות חלק מהתקציב לקידום ממומן, וזה בהחלט לגיטימי. החדשות הטובות הן שבעיני הרבה מן הגולשים הן פחות אמינות.
3.הכניסה למפות גוגל היא בחינם, למרות שגם שם לאחרונה נכנס קטע ממומן. עושים את זה על ידי הוספת רשומה מקומית שאסביר עליה בסוף.
ראו גם: איך לעשות מחקר מילות מפתח
איך צריך להיראות אתר מקודם לעורך דין?
אם רוצים לעשות קידום עורך דין באינטרנט כמו שצריך, חייבים להבין מה גוגל מצפה למצוא באתר כזה.
התשובה הכי טובה היא שילוב בין אתר תדמיתי לבין אתר מקצועי. כלומר, לא רק אתר שיספר על עורך הדין וישווק אותו, אלא גם כזה שבו יהיה ניתן למצוא "קייסים", סיפורי לקוחות, "טיפים" למי שמוצא את עצמו בסיטואציה מסוימת (טוב לתחומים כמו עורך דין פלילי או תעבורה) וכו'.
אם נפרק את זה, חשוב במיוחד לשים לב לסעיפים הבאים:
1.עמוד בית מרכזי ובו מידע על עורך הדין או המשרד שלו ביחד עם תמונה אותנטית. לא לקחת תמונות סטוק או תמונות אילוסטרציה! זה יוצר רושם לא רציני וגם גוגל יודע שלמעשה מדובר בתמונה משוכפלת!
2.תפריטים – רצוי שהתפריטים יהיו מסודרים לפי תחומי הפעילות של עורכי הדין. אם יש כמה התמחויות שונות, כל אחת תהיה בתפריט נפרד עם תפריטי משנה. עוד תפריטים שאפשר לשים הם "מן התקשורת", "המלצות" ,"אודות", "צור קשר".
כדאי לא להעמיס עם יותר מדי תפריטים, אל תשכחו שהאתר חייב להיראות טוב גם מהטלפון.
3.שילוב של תמונות או סרטונים: חשוב לפזר תמונות או סרטונים גם בתוך עמודי תוכן ולהיעזר בשירותי יצירת תוכן לעסקים. כאן אלו יכולים להיות תמונות אילוסטרציה, למרות שעדיף לקחת אותן ממאגר בתשלום.
גם סרטונים יכולים להיות מעולים. אם מדובר בסרטון של הרצאה מוקלטת, לתמלל אותו זה יכול להיות רעיון מצוין שיוסיף המון טקסט באתר בלי הרבה מאמץ. לפעמים הסאונד בסרטונים לא ממש ברור ולכן כדאי לבדוק מראש שיש ציוד הקלטה טוב באולם או מיקרופון אלחוטי.
4.בלוג – בבלוג אפשר להעלות מאמרים עם מידע מקצועי שמכוון למילות מפתח נוספות או חיזוק של מילות מפתח קיימות. חשוב שהמאמרים יהיו קלים ופשוטים לקריאה ולא כתובים בשפה משפטית.
5.המלצות – כאמור, המלצות מלקוחות הן כלי מצוין כדי לחזק את האמינות של עורך הדין.
קידום עורך דין באמצעות קישורים – לא קל, אבל אפשרי!
אם יצא לכם לקרוא קצת על קידום אתרים, אתם בטח יודעים שאחד הדברים הכי חשובים הם קישורים מאתרים חיצונים לאתרים שלכם. בעיקרון קישורים מאתרים שקרובים לתחום שלכם הם הקישורים הכי טובים שיש, אבל לא תמיד קל לבנות ("להשיג") אותם בגלל "ניגוד אינטרסים".
אחת מהאפשרויות היא להשתמש באתרים משיקים. לדוגמה, עורך דין מיסי מקרקעין יכול לקבל קישורים מאתר של רואה חשבון. עורך דין לענייני משפחה יכול לקבל קישור מאתר של מגשר או יועץ זוגי וכך הלאה…
אפשרות אחרת היא לקנות קישורים, אבל זה עניין שחייבים לעשות בזהירות דרך אתרים גדולים שיש להם תוכן ממומן, לא אתרים קטנים וקיקיונים שמוכרים מהם קישורים במאה ₪… לכן ההצעה שלי היא לעשות את זה רק דרך חברות קידום מקצועיות שיודעות מה הן עושות ולא לנסות לבד…
מלבד זאת יכול מאוד להיות שלמקדם אתרים שלכם תהיה רשת של אתרים ממנה הוא יכול להוציא קישורים. אתם רק צריכים לשים לב שהקישורים האלו לא יוסרו לאחר תקופת ההתקשרות וסיום החוזה ביניכם.
ראו גם: קישורים לקידום אתרים בגוגל.
רוצים לקבל הצעת מחיר לקידום אתרים לעורכי דין? השאירו פרטים או חייגו: 050-3320200 (הקפה עלי)
קידום אתרים לעורכי דין – הצד הטכני
בנוסף לכל מה שקשור לתוכן, יש לקידום אתרים גם אספקט טכני שלעיתים קוראים לו "קידום אתרים טכני". הכוונה היא לכל מה שקשור לתפקוד של האתר מבחינת ממשק משתמש, מהירות ואבטחה.
זהו צד של קידום אתרים שחשוב לכל אתר, אבל נחזור עליו בכל מקרה:
1.אופטימיזציה למהירות – עבור הדירוגים בגוגל, היום יותר מאי פעם חשוב לבצע אופטימיזציה למהירות וליצור קוד קומפקטי ככל הניתן. בהנחה שעובדים באמצעות מערכת ניהול תוכן כמו וורדפרס, ישנם תוספים שעושים זאת.
2.אבטחה – עוד נושא שחשוב מאוד לגוגל. בהנחה שהאתר הוא אתר פשוט שכולל כמה טפסי צור קשר, מספיקה תעודת אבטחה בסיסית שאפשר ליצור חינם ברוב חברות האחסון, חבל לשלם עליה כסף.
3.עמוד צור קשר – עמוד "צור קשר" עוזר לגוגל להבין שמדובר באתר שיש עסק אמיתי מאחוריו. רצוי שעמוד זה יכלול כתובת מלאה, טופס צור קשר (רישום כתובת הדואר האלקטרוני כמו שהיא יכולה למשוך ספאמרים) מפה ומספר טלפון.
4.אתר רספונסיבי – אתר רספונסיבי הוא אתר שנראה היטב בכל המכשירים בשוק: סמארטפונים, מחשבים אישיים וטאבלטים. רוב האתרים שנבנו בחמש השנים האחרונות הם כבר רספונסיבים, ואם הם לא, רצוי לעשות להם מתיחת פנים רצינית.
רישום בגוגל מפות
לסיום, עניין שלא קשור ישירות לקידום אתרים עורכי דין, אבל יכול לתת לכם לא מעט פניות: רשומות מקומיות! רשומות מקומיות הן פרטי עסק שגוגל מציג כמו שהוא ישירות בתוצאות החיפוש בהתאם לאזור ממנו הגולש נמצא.
קל מאוד להוסיף תוצאות מקומיות או לתבוע בעלות על רשומה מקומית שכבר מופיעה במפות. ככל שתירשמו לאינדקסים ייעודים של עורכי דין, דפי זהב, בזק וכו', כך הרשומה שלכם תופיע על גבי יותר חיפושים. לכן שווה להשקיע זמן ברישום גם אם לא תקבלו קישורים לאתר שלכם.
שאלות ותשובות על קידום אתרים לעורכי דין
התשובה היא תוכן שהגולש יוכל לעכל בקלות, במיוחד בעמודי שירות. יש הרבה עורכי דין ששמים בדף שלהם מגילה עם ציטוט מספר החוקים או פסיקות של בית משפט. גוגל מכיר את הטריק הזה והוא כבר פחות מתרשם ממנו.
הדבר שנכון לעשות הוא לתמצת את החוק, להסביר מה הוא אומר בפועל. אפשר לצטט ואפילו חשוב לקשר למקורות רלוונטיים, אבל לא לעשות מהם פשוט Copy Paste.
התשובה לשאלה הזו תלויה בנישה הספציפית והתשתית שיש למקדם (מכמה אתרים אחרים הוא יכול להוציא קישורים ועד כמה האתרים האלו איכותיים).
בנישות קלות יחסית בדרך כלל יעברו כמה חודשים עד שתראו עליה בתנועה ובלידים (פניות של לקוחות חדשים דרך טופס). בתחומים יותר מאתגרים זה יכול לקחת אפילו שנה ולכן כדאי להיעזר בסבלנות.
אין לשאלה הזו תשובה חד משמעית: מכיוון שבדרך כלל לוקח זמן עד שהאתר מתחיל להתקדם בגוגל ובינתיים חשוב לגייס לקוחות חדשים, קידום ממומן יכול להיות פתרון טוב כפתרון ביניים אם יש לכם תקציב פנוי.
מנגד חשוב לזכור שקידום ממומן הוא לרוב לא השקעה לטווח הארוך ואי אפשר להנות מהתקציב שהשקענו בו לאורך זמן מכיוון שכל לחיצה עולה כסף (למרות שהמחיר ללחיצה יורד אם הביצועים של המודעה הם טובים).
לאן תרצו לחזור?
נדב בונפד - מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק
היי, כאן נדב, מקדם אתרים, יזם, אוהב ריצה והבעלים והמייסד של מיינדמארק.
את מיינדמארק פתחתי במטרה לעזור לבעלי עסקים, אני יודע שזה נשמע קלישאה אך עם יד הלב, זו הסיבה.
המטרה שלנו פשוטה וממוקדת והיא להטיס עסקים קדימה בעזרת קידום אתרים איכותי וברמה הגבוהה ביותר שיש בשוק היום , אנו מתמחים בקידום אתרים בגוגל, ברוכים הבאים לחברת קידום אתרים שנותנת את כל הלב והנשמה.
ליצרת קשר, חייגו: 050-3320200
נדב.