קידום אתרים בחול
מעוניינים לקדם את האתר שלכם בחו"ל בעזרת מקדם אתרים לאתר בחו"ל? התקשרו לטלפון 050-3320200, או השאירו פרטים בטופס.
תשובה באותו היום.
רוצים להבין את הנושא יותר לעומק? המשיכו לקרוא!
כשאנחנו אומרים "קידום אתרים בחו"ל", אנחנו מתכוונים לקידום אתרים בגרסאות המקומיות של גוגל ברחבי העולם. לגוגל יש מנועי חיפוש כמעט בכל מדינה או שפה, ולכן ככל שנקדם את העסק שלנו ביותר מקומות, כך גם פוטנציאל הרווחים שלו יגדל.
גוגל "לא מת"
לפני הכול בואו נדבר שנייה על הפיל שבחדר: בחודשיים האחרונים (נכון לפרסום מאמר זה בתאריך ה-09/06/2024) יש יותר ויותר דיבורים על כך שגוגל נעשית גרוע יותר, ועוד לא התחלנו לדבר על AI שנראה שפשוט הוטמע מהר מדי.
אבל הנתונים מתחילת 2024 מראים שגוגל עדיין שולטת בראש תוצאות החיפוש כמעט בכל העולם (חוץ ממדינות כמו סין או רוסיה). גם אם התוצאות לא מושלמות, גוגל עדיין עובד הרבה יותר טוב ממנועי חיפוש אחרים.
והנה עוד כמה נתונים:
- 41% מהתנועה לאתרים בארה"ב מקורה בגוגל
(מקור: SparkGoro)
- מבחינת נתח שוק עולמי, גוגל שולט ב-91.47% מהחיפושים ברחבי העולם כאשר שאר מנועי החיפוש עדיין דורכים במקום.
(מקור: Statista)
- 60% מהמשווקים טוענים שתנועה ממנועי חיפוש אורגניים מביאים את הלידים (סגירת העסקאות) הטובים ביותר
- אחוז סגירת הלידים ממקורות אורגנים הוא כ-14.6% (במקרים אחרים מדובר לרוב על כמה אחוזים בודדים!)
(מקור: Hubspot)
האם לקדם אתרים בחו"ל זו תמיד האסטרטגיה הכי טובה?
נתחיל דווקא מהסוף. התשובה אולי תפתיע אתכם: לא בהכרח…
מקדם אתרים לאתר בחו"ל הוא אומנם לא מומחה לכלכלה (בדרך כלל). ולמרות זאת, הוא יכול למדוד את רמת התחרותיות שמעידה בדרך כלל גם על פוטנציאל הרווח.
חשוב לזכור שיש הבדל בין מודלים עסקים שונים. לדוגמה, אתר שמרוויח מפרסומות צריך בסך הכול להביא תנועה. לעומת זאת, אתר שמוכר מוצרים צריך להציע גם משהו מעבר, אחרת הוא לא יצליח להתחרות בענקיות כמו אמאזון.
בפועל, חלק לא קטן מהאתרים שמקודמים בחו"ל הם אתרים של עסקים קטנים או בינוניים שחייבים להתמקד שם או עסקים גדולים וחברות שצריכות להתרחב לזירה הבינלאומית כחלק מאסטרטגיה שיווקית כדי לשרוד.
לדוגמה, מנעולנים (Locksmith) בארה"ב זו "זירה" שישראלים אוהבים מאוד. למנעולן שמנהל מתחתיו צוות אין הרבה מה לחפש בגוגל בארץ.
באותו אופן, חברות שמפתחות מוצרים טכנולוגיים פשוט לא יימצאו קהל יעד מספיק רחב בארץ ושיווק באינטרנט חייב בסופו של דבר לעבור דרך גוגל (כפי שמראים המספרים למעלה).
בכל מקרה, מקדם אתרים בחו"ל חייב לדעת מהן המגבלות שלו כדי למנוע עבודה מיותרת מהצד שלו ועוגמת נפש מהצד שלכם…
אחרי שהבהרנו את זה אפשר לדבר תכלס…
מהם ההבדלים העיקריים בין קידום אתרים בארץ וקידום אתרים בחו"ל?
רמת התחרות בחו"ל
יש הבדל גדול מאוד בין קידום במדינה קטנה יחסית בסדר גודל של ישראל, בין קידום במדינה אירופאית גדולה כמו גרמניה ובין קידום אתרים בארה"ב, שעדיין נחשב למאתגר ביותר (גם אם מסתכלים על תוצאות מאותה המדינה, State).
אפשר לראות את זה בקלות אם מקישים ביטוי ספציפי באנגלית כמו למשל "Image Booth" לעומת "תא צילום" בעברית (עם המרכאות).
במקרה הראשון חוזרות בערך 27,000,000 תוצאות, בעברית 223,000. (אפשר לחפש גם "פוטו רצח", אבל חוזרות משהו כמו 5,000 תוצאות בלבד).
אגב, כשאתם מחפשים בגוגל באנגלית, אתם עדיין מחפשים למעשה בגוגל ישראל, כך שאתרים שיהיו "חזקים" פה עשויים להופיע במקום נמוך מאוד אם תחפשו אותם במדינה אליה אתם מכוונים (בדיקה מהארץ דורשת שימוש בכלים מיוחדים).
עדכוני אלגוריתם
למרות שגוגל צמצמה את הזמן בו לוקח לעדכון אלגוריתם רשמי להתגלגל ברחבי העולם ואין ממש אלגוריתם שונה לכל מדינה, רוב העדכונים שהם תלויי שפה מגיעים קודם כל לארה"ב (או מדינות אחרות שדוברות אנגלית כמו אוסטרליה או אנגלית).\
לכן קידום אתרים בארה"ב חייב להתבסס על העדכונים הכי חדשים שמגיעים מהמקורות הרשמיים של גוגל או אתרים שעוסקים בנושא.
הרבה פעמים גם כשעדכונים שכאלו כבר מגיעים לכאן ההשפעה שלהם תהיה זניחה מכיוון שגוגל פשוט מבין פחות טוב עברית.
איכות התוכן והתמקדות בנישות
דיברנו על תחרות, אבל לא הזכרנו את איכות כתיבת התוכן, שהיא אולי הצד השני של המטבע. בארץ אפשר לחפש מאמר על נושא די משעמם כמו "בחירת מגרסה". באופן לא מפתיע רוב התכנים בעמוד הראשון יהיו באיכות בינונית עד נמוכה, כולל תוצאות של חצי עמוד "בלחץ".
אם נחפש "Choosing paper shredder", נקבל תוצאות ברמה הרבה יותר גבוהה, אם כי בהחלט אפשר לשפר אותם. זו הסיבה שכאשר מקדמים בחו"ל ההתמקדות בנישה היא הרבה יותר חשובה ומחקר מילות המפתח כנראה ייקח יותר זמן.
חשוב גם לזכור שיש את כל עניין הוורסיות על מילות מפתח ("הזנב הארוך"). לכן גם מילה עם נפח חיפוש יחסית זניח יכולה להזרים נפח הרבה יותר גדול של תנועה בפועל, בעיקר במדינות שגודל האוכלוסייה שלהן הוא הרבה יותר גדול מאשר בישראל.
זמן (וסבלנות)
אם בארץ אתר יכול להתקדם לא רע תוך כמה חודשים, בחו"ל יש מקרים שגם נישות יחסית זניחות דורשות פי שניים או שלוש זמן עד שרואים תוצאות. אם ניזכר בכמות התוצאות שקיבלנו כאשר הקפנו את הביטוי במרכאות (כלומר, הוא חייב להיות בדף כפי שהוא), ברור למדי גם למה.
על פי מאגר הכלים למקדמי אתרים, ahrefs, הגיל הממוצע של עמוד בעשר התוצאות המובילות הוא כשנה. גם אם לוקחים את המחקר בעירבון מוגבל (הוא מ-2017 ולא ברור בדיוק מה הקריטריונים ל"ביטוי מדורג"), אפשר להבין שקידום אתר בחו"ל יכול לקחת זמן.
הערה: ללחצו על הקישור של יו-טיוב כדי לראות כתוביות בעברית
בניית קישורים (Link Building)
באופן כללי יש קשר ישיר בין איכות הקישורים לבין רמת התחרותיות בתחום אותו אתם רוצים לקדם. לכן למרבית מקדמי האתרים שפועלים בחו"ל יש רשת של אתרים חזקים מהם הם יכולים להוציא קישורים או מקורות טובים אחרים לבניית קישורים.
יש להדגיש שהעובדה שגוגל מבין טוב יותר שפות שאינן עברית משפיעה גם על איכות הקישורים ולכן צריך להיזהר מכל מיני תחבולות ושיטות לעבוד על גוגל. יש גם רשתות קישורים שנסרקות על ידי גוגל באופן ידני וקריסה של אחת מהן עלולה להוביל לתגובת שרשרת.
אם לסכם, בכל מה שקשור לקישורים צריך לזכור את הבסיס של Quality over Quantity, לא משנה היכן אתם מקדמים את האתר.
קידום לוקאלי (גוגל מפות)
עוד נושא שחייבים להקדיש לו כמה מילים הוא "קידום לוקאלי": כשאתם מחפשים עסק מסוים על פי השם שלו או אפילו רק קטגוריה, גוגל יתעדף עסקים שקרובים אליכם ויסמן אותם על גבי מפה.
שימו לב שלא מדובר באתר אינטרנט, אלא במעין רשומה או מיני אתר. לרשומה הזו גוגל קוראת "פרופיל עסקי" והיא כוללת את כל הפרטים הבסיסיים אודות העסק כמו השירותים שהוא נותן, שעות פתיחה, המלצות וכו'.
לעיתים רק הקמה של רשומה כזו וטיפוח שלה יכולים להביא לכם המון תנועה ולידים בגלל שאתם פועלים באופן מקומי.
עם זאת, גוגל מתבסס לא מעט על אזכור של העסק גם באתרים אחרים (לא בהכרח כקישורים שאפשר ללחוץ עליהם), כך שמקדם אתרים בחו"ל עדיין יצטרך להשתמש בטכניקות דומות לאלו של בניית קישורים ולדאוג שלעסק יהיו המלצות חיוביות ואותנטיות.
איך להכין את האתר שלכם לקידום בחו"ל?
עד עכשיו דיברנו בעיקר על תוכן וקישורים. דבר אחד שלא דיברנו עליו הוא מקום האחסון של האתר והכתובת שלו כאשר מקדמים בחו"ל. לדוגמה, אם נרצה לקדם אתר באנגליה, רצוי שנבחר בסיומת .co.uk ונמקם את האתר בחברת אחסון באנגליה (או חברה ישראלית שיש לה שרתים שם).
יוצאת דופן היא ארה"ב מכיוון שאפשר להשתמש בדומיינים רבים ושונים שאין להם זיהוי גאוגרפי, החל מ-.com ועד ל- .app ו-.space העצה שלנו היא להשתמש בדומיינים שאינם .com או .net כי יש להם כבר מוניטין לא רע והם לרוב גם זולים יותר.
גם עבור אתרים בינלאומיים שאין את המשאבים או את היכולת ליצור להם גרסאות מקומיות, מוטב להשתמש בהם.
את האחסון רצוי למקם במקום גאוגרפי קרוב לקהל היעד המרכזי. שאר הגולשים יקבלו את התוכן דרך "רשת להפצת תוכן" (CDN) שלמעשה מעתיקה חלקים מהאתר משרת לשרת (מבחינת גוגל מדובר עדיין באתר אחד מכיוון שהבוט שלו סורק אתרים מארה"ב).
לסיכום
קידום אתרים בחו"ל יוכל להיות מאתגר, אבל הוא ממש לא בלתי אפשרי (במידה ויש לו הצדקה של ממש מבחינה כלכלית). כדי להתחרות בחוכמה ובהצלחה עם אתרים וותיקים, חשוב לדעת באיזו נישה לבחור ולבצע מחקר מילות מפתח יסודי.
מעבר לכך התוכן חייב להיות גם הוא מדויק וכתוב ברמה הגבוהה ביותר מכיוון שתוכן בינוני שעובד בארץ לא בהכרח יעבוד בחו"ל. קישורים יש לבנות בהתאם ולהקפיד על המקורות מהם הם מגיעים.
במקביל, מומלץ מאוד לקדם עסקים מקומיים באמצעות רשומות מקומיות על גבי מפות גוגל.