ניהול סושיאל

לא נמאס לכם מהכאב ראש הזה? לייצר את התוכן, לצלם, לערוך, לסדר, לתקן, לבדוק שזה עלה כמו שצריך, לגלות שלא ושוב פעם להתחיל הכל מחדש…תנו לנו לנהל לכם את הסושיאל! 

מה אנחנו עושים?

כיום הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים הדיגיטליים של כולנו.

אם נוציא מהתמונה כמה אתרים כמו "מקושרים", "חבר'ה" או אפילו Myspace, שהפכו כולם להערת שוליים בהיסטוריה של האינטרנט, אז המפץ הגדול התחיל עם פייסבוק ולאחר מכן הצטרפו אליה גם לינקדאין (רשת חברתית לעסקים), אינסטגרם וטיקטוק.

גם יו-טיוב הוותיקה יותר הוסיפה בעצמה עוד תכונות חברתיות והפכה למתחרה ראויה.

עם כל כך הרבה תנועה שזורמת דרך הרשתות האלו שמאיימת אפילו על גוגל, אין פלא שכל כך הרבה עסקים רוצים נתח מהעוגה כדי להביא אליהם עוד לקוחות פוטנציאלים.

Mind Mark  מתמחה בשירותי ניהול סושיאל מדיה לעסקים בכל הרשתות החברתיות החזקות בארץ.

קצת נתונים

על פי האתר Statista, נכון למאי 2024 הרשת המובילה בכמות המשתמשים הפעילים היא עדיין פייסבוק עם בערך 3 מיליארד משתמשים, לאחר מכן יו-טיוב עם 2.5 מיליארד, אינסטגרם עם 2 מיליארד וטיקטוק עם 1.5 מיליארד.

X (לשעבר Twitter) מזדנבת הרבה מאחור עם 611 מיליארד משתמשים בלבד, אולי מכיוון שהיא פופולארית יותר בקרב סלבס ופוליטיקאים.

גרף על ניהול סושיאל ברשתות

*שימו לב שהמספרים בגרף הם במיליונים

ההבדלים בין הרשתות החברתיות

למרות שכל הרשתות החברתיות הן בסופו של דבר מקום בו המשתמשים יוצרים תכנים ומשתפים אותו אחד עם השני, כל רשת פועלת בצורה מעט שונה מהאחרות.

פייסבוק: פוסטים המשלבים טקסטים ותמונות, סרטונים וסטוריס (פוסטים שנעלמים אחרי 24 שעות). ניתן להתחבר בצורות שונות כמו קבוצות, קהילות עסקיות, באופן ישיר (הודעות) וכו'

אינסטגרם: בעיקר תמונות וסרטונים קצרים (Reels), למרות שניתן גם להעלות סרטונים ארוכים יותר. ניתן גם ליצור סטוריס ולנעוץ אותם בדף הפרופיל באופן קבוע. שימושי מאוד למסעדות, נותני שירותים ומי שרוצה להפוך את האינסטגרם שלו לסוג של מיני אתר.

טיק-טוק: רשת שמבוססת כמעט כולה על סרטונים קצרים וסטוריס.

יו-טיוב: סרטונים ארוכים יותר. אין סטוריס, אבל יש סרטונים קצרים בשם שורטס בסגנון טיק-טוק / Reels.

לינקדאין: רשת חברתית עסקית שדומה מאוד לפייסבוק, אך בנויה על פי העיקרון של מעגלים עסקיים. עוד פונקציה חשובה מאוד בלינקדאין היא גיוס עובדים.

מה שחשוב לקחת מכאן הוא שכל רשת חברתית בנויה אחרת ולכן לא ניתן להתנהל בכולן באותו האופן…

רשת חברתית
מיקוד
תיאור
יתרונות
פייסבוק
כללי
פלטפורמה לחיבור עם חברים, משפחה וקהילות. מאפשרת שיתוף טקסט, תמונות, סרטונים, אירועים ועוד.
פלטפורמה לחיבור עם חברים, משפחה וקהילות. מאפשרת שיתוף טקסט, תמונות, סרטונים, אירועים ועוד.
אינסטגרם
שיתוף תמונות וסרטונים קצרים
התמקדות בתמונות וסרטונים קצרים עם אפשרויות עריכה מתקדמות.
חזותי, קל לשימוש, קהילה פעילה בקרב כל שכבות הגיל, מעקב מהיר אחרי טרנדים.
יוטיוב
שיתוף סרטונים
פלטפורמה לצפייה והעלאת סרטונים בכל נושא אפשרי. קהילה גדולה של יוצרי תוכן.
מגוון רחב של תוכןאיכותי ומקצועי. ממשק נוח הן לצופים והן ליוצרים.
לינקדאין
רשת חברתית מקצועית
פלטפורמה לחיבור עם אנשי מקצוע, קידום קריירה וחיפוש עבודה.
קל להגיע לקהילה ממוקדת לתחום שלכם, נטוורקינג יעיל, חיפוש משרות, הצגת ניסיון מקצועי.
טיקטוק
שיתוף סרטונים קצרים
פלטפורמה ליצירת סרטונים קצרים וקליטים במגוון פורמטים. פופולרי מאוד בקרב צעירים.
קל לשימוש, טרנדי, מתאים לפרקי שימוש קצרים

מה זה ניהול סושיאל מדיה לעסקים?

ניהול סושיאל הוא "טייטל" שמתאר את כל האספקטים שקשורים לניהול של פרופילים ברשתות חברתיות. בדרך כלל מדובר בשירות שניתן לעסקים או חברות בגדלים שונים שאין להם את הזמן את היכולת לעשות זאת בעצמם, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בניהול פרופילים בכמה רשתות חברתיות במקביל.

מה תפקידו של מנהל/ה סושיאל?

תפקידו של מנהל/ה  סושיאל הוא לתחזק ולעדכן את הפרופילים ברשתות החברתיות בהתאם למבנה השונה של כל רשת חברתית.

בהקשר הזה חשוב להדגיש שלא מספיק רק להעלות פוסטים או תכנים חדשים. גם לאינטראקציות עם הגולשים יש חשיבות עצומה. ככל שיש יותר אינטראקציות אותנטיות עם הגולשים, כך גם הפרופיל זוכה ליותר חשיפה.

חבילות ניהול סושיאל לדוגמה

שירותי ניהול סושיאל בדרך כלל ניתנים במסגרת של "עסקת חבילה" בהתאם לצרכים של העסק.

הנה כמה אפשרויות לדוגמה (בפועל ייתכן שיהיו גם אחרים).

1.יצירת אוסף מוכן של פוסטים ("גאנט") שאתם מעלים בעצמכם.

מתאים בעיקר לתוכן פשוט כמו טקסט או למי שיש לו זמן לנהל את העסק בעצמו, אבל פחות אוהב את הקטע של ה-Creative  והעיצוב הגרפי (אם יש).

2.העלאת הפוסטים על ידי מנהל הסושיאל בשיטת שגר ושכח (אתם רק מגיבים).

היתרון: אין אי הבנות ומצבים מביכים בהם מישהו מעלה תגובה טיפשית או לא הולמת.

החיסרון: זה לוקח עדיין זמן ומחויבות מצדכם. לא תמיד ברור מה עובד הכי טוב.

3.ניהול כולל של המדיה החברתית:

עכשיו אנחנו מגיעים לדובדבן שבקצפת

ניהול כולל של המדיה החברתית יכולה לכלול למשל את כל הפעולות האלו:

  • בניית תוכנית עבודה ואסטרטגית שיווק לעסק
  • מחקר מתחרים
  • תגובות
  • מענה להודעות ישירות (מסנג'ר / Direct Messages)
  • ניתוח של הנתונים והחשיפה לכל פוסט במטרה להבין מה עובד ומה לא עובד.

 בדרך כלל מדובר במנהלי סושיאל מדיה שעובדים כשכירים או פרילנסרים על פי בנק שעות / רייטינר (תשלום קבוע).

חשוב להדגיש שהתחום הזה הוא די פרוץ. יש אומנם הרבה בתי ספר למקצועות האינטרנט ואפילו לימודי תעודה ללימוד מדיה חברתית, אבל כל אחד יכול להציג את עצמו כ"מומחה מדיה חברתית".

לכן חשוב להסתכל על תיק העבודות של מי שמציע לכם את השירות ואפילו לבקש ממנו הוכחות וצילומי מסך לכך שיש לו תפקיד של מנהל או גישה לדף.

ניהול סושיאל מדיה מחיר

מכיוון שניהול Social Media הוא תחום סופר תחרותי, גם סקאלת המחירים היא רחבה ביותר.

מה יכול להשפיע על המחיר?

  • כמות הפוסטים או החומרים שיש להכין ובאיזו תדירות
  • תחומי האחריות
  • מי מתווה את האסטרטגיה. האם מדובר בתוכנית מסודרת או צורך נקודתי?
  • המוניטין של חברת הניהול
  • האם מדובר בחברה חיצונית או עובד שכיר / פרילנסר
  • גודל קהל היעד הפוטנציאלי

אם בכל זאת נרצה לתת איזשהו סדר גודל: כתיבת כמה פוסטים לחודש יכולה להסתכל בסך הכול בכמה מאות שקלים לחודש. לעומת זאת, ניהול מלא של המדיה החברתית יכול גם להגיע לסכום אלפי שקלים בחודש.

הכי חשוב לתאם ציפיות

לא משנה עם מי אתם עובדים או באיזו חבילה בחרתם, הכי חשוב לתאם ציפיות…

לדוגמה, בפייסבוק כמות החשיפה האורגנית שפוסטים בדפים יקבלו תלוי בסוג הדף ולא רק במידת המעורבות.

למשל, עסק סטנדרטי כנראה יקבל פחות חשיפה משל בלוג או דמות ציבורית בשל השינויים באלגוריתם של פייסבוק שפחות אוהב לתת חשיפה לעסקים בחינם.

לכן לא בטוח שניהול סושיאל מדיה אורגני לעסקים בפייסבוק זו הבחירה הטובה ביותר כעדיפות ראשונה.

יכול להיות שאינסטגרם זו בחירה הרבה יותר טובה.

דוגמה אחרת לתיאום ציפיות היא מה בדיוק אתם רוצים להשיג מהפעילות ברשת החברתית.

יש עסקים שחשוב להם בעיקר התדמית ומענה מהיר ללקוחות שלהם.  לעומת זאת, יש עסקים שחשוב להם למנף את הרשת החברתית כדי למכור ולהריץ מבצעים. לרוב מדובר על עסקים שיש להם קהל יעד קצת יותר נישתי, אבל נאמן.

למה צריך להיזהר מניהול מדיה חברתית באמצעות אוטומציה?

היום קל יחסית לבצע אוטומציה ולהעלות פוסט אחד שיופיע בכמה רשתות. אחד הכלים השימושים ביותר הוא Zapier, אך לעיתים יש גם אוטומציות מובנות. לדוגמה, אפשר להפוך פוסט באינסטגרם לפוסט בפייסבוק באופן אוטומטי מכיוון ששתי הרשתות שייכות למטא (Meta).

אבל זה לא פתרון מושלם: לדוגמה, אם יש סרטון באורך של שלוש דקות שתוכנן להעלות ליו-טיוב, אם ננסה להפוך אותו לסרטון קטן בטיק-טוק או סטורי באינסטגרם, הוא ייחתך אוטומטית, ולא בהכרח היכן שהיינו רוצים.

מה שנרצה לעשות זה לחתוך אותו היכן שנוח לנו עם מסך סיום, או לערוך אותו מחדש ולבצע "קאטים" שעדיין יאפשרו להבין את הרעיון המרכזי.

לכן חשוב מאוד לברר גם את העניין הזה…

מה עם שיווק ממומן?

אחת התוצאות של צמצום החשיפה לפוסטים "אורגנים" היא העלייה בכמות הפוסטים הממומנים שהגולשים נחשפים אליהם.

ושוב, הדוגמה הטובה ביותר היא פייסבוק: אין כמעט מי שלא "זוכה" לראות יותר ויותר מודעות בפיד שלו וסביר להניח שבעתיד גם אינסטגרם וטיק-טוק ישלבו יותר ויותר מודעות בפיד.

חשוב לדעת שהעלויות לפרסום ממומן הוא שונות משל ניהול סושיאל קלאסי: כאן אתם משלמים פעם אחת לרשת החברתית ופעם שנייה למנהל הקמפיין שאחראי גם על ה-Creative.

 ההבדל הוא שאתם יכולים לבחור את מודל התשלום. למשל, אתם יכולים לשלם כל פעם שמישהו לוחץ על המודעה.

המשמעות היא שמדובר בהוצאה קבועה. האפקט הוא לרוב מיידי, אבל גם לא נשאר זמן רב, באופן דומה לקידום אורגני מול קידום ממומן בגוגל.

לסיכום

  • לכל רשת חברתית מאפיינים משלה ונתוני חשיפה שונים. לכן נדרשת התמחות שונה
  • ניהול סושיאל מדיה לעסקים יכול לחסוך לכם זמן ולדאוג לכל הצד היצירתי
  • יש חבילות שונות שמתאימות לצרכים שונים, שימו לב בדיוק על מה אתם משלמים
  • ניהול מדיה חברתית בהיקפים שונים יכול לנוע בין כמה מאות שקלים לכמה אלפים בחודש
  • אוטומציות וקיצורי דרך יכולים להיות בעייתיים גם אם נעשים בצורה "מקצועית"
  • ברשתות מסוימות כמו למשל פייסבוק החשיפה האורגנית היא נמוכה מאוד ולעיתים אין בררה אלא לעשות גם פרסום ממומן

לא יודעים איזו רשת חברתית הכי מתאימה לעסק שלכם? יש לכם התחלה, אבל אין לכם תוכנית עבודה מסודרת לשיווק ויצירת נוכחות? פנו אל MindMark ונתווה ביחד את המסלול הטוב ביותר עבורכם.