מה זה CPC וכמה זה עולה? מדריך פשוט וקצר
אם אתם מפרסמים באינטרנט, אתם בטוח נתקלים במושג עלות לחיצה ( cpc) אם עצרתם רגע וחשבתם מה זה אומר הרצף אותיות המוזר הזה…. במאמר הזה נסביר בפירוט מה זה CPC, כיצד הוא מחושב ומהם הגורמים המשפיעים על המחיר (יש גם טיפ של אלופים ל cpc)
מה זה CPC?
CPC הוא ראשי תיבות של Cost Per Click, שמשמעותו בעברית – עלות לחיצה. זה הסכום שאתם משלמים בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלכם באינטרנט בין אם זה במודעה בפייסבוק או פרסום מומן בגוגל. ככל שיש יותר לחיצות, כך העלות הכוללת גדלה.
לדגומה, אם הגדרתם CPC של 1 ש"ח למודעה והמודעה קיבלה 100 לחיצות, סך התשלום יהיה 100 ש"ח.
איך נקבע המחיר של CPC?
ה-CPC נקבע על ידי מערכות אוטומטיות בפלטפורמות פרסום כמו גוגל ופייסבוק בהתאם לתחרות בקטגוריה מסוימת. ככל שהתחרות חזקה יותר, כך המחיר עולה.
לדגומה הביטוי "מקדם אתרים" (נכון לכתיבת מאמר זה אני מקום 1 בגוגל) עולה 5.27 ללחיצה!! קולטים! בערך 20 שקל רק ללחיצה בגוגל. בחודש נכנסים לי לאתר בערך 500 גולשים בחודש מהביטוי הזה, העלות שהייתי אמורה לשלם עבור המודעה היא בערך 4000 שקל בחודש!!! רק לביטוי הזה בלבד! זה הסיבה שקידום אתרים בגוגל seo הוא כל כך משתלם…
עלות הקלקה לפי מערכת כליום
כאן ניתן לראות את הטארפיק והסכום שהייתי משלם דרך מערכת ahrefs
גורמים המשפיעים על גובה ה-CPC:
ביקוש – ככל שיותר אנשים מחפשים מושג מסוים, כך ה-CPC שלו יקר יותר
תחרות – ככל שיותר מפרסמים מתחרים על אותם מילות חיפוש, המחיר עולה
איכות המודעה – מודעות עם תוכן רלוונטי ומעניין יקבלו יותר לחיצות.
שעות וימים – יש שעות וימים (כמו סופ"ש) שבהם ה-CPC יקר יותר
דוגמה לחישוב CPC
נניח שיצרתם מודעת גוגל עבור המילה "ביטוח רכב". גוגל קבעה כי ה-CPC עבור מודעה זו הוא 5 ש"ח.
במהלך החודש המודעה שלכם נראתה 100 פעמים וצברה סה"כ 20 לחיצות.
אם כן, העלות שתשלמו תהיה:
20 לחיצות X ₪5 (עלות לחיצה) = ₪100
כלומר באותו חודש תשלמו לגוגל 100 ש"ח עבור המודעה.
עוד באותו נושא, ראו: CTR
שאלות נפוצות
בדרך כלל לא. המחיר נקבע אוטומטית ע"י הפלטפורמה בהתאם לביקוש ולתחרות. עם זאת, לפעמים אפשר להגדיר טווח מינימום ומקסימום שאנחנו מוכנים לשלם.
כאשר השירות או המוצר שלכם יקרי ערך ואתם יכולים להרשות לעצמכם לשלם יותר על לקוחות פוטנציאליים איכותיים. CPC גבוה מביא תנועה איכותית יותר.
קשה לומר באופן חד-משמעי. CPC גבוה יכול להצביע על תחרותיות חזקה או על עניין רב בנישה שלכם. ההחלטה אם הוא שווה תלויה בתקציב, בקהל יעד ובקמפיין השיווקי הכולל שלכם.
נדב בונפד - מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק
היי, כאן נדב, מקדם אתרים, יזם, אוהב ריצה והבעלים והמייסד של מיינדמארק.
את מיינדמארק פתחתי במטרה לעזור לבעלי עסקים, אני יודע שזה נשמע קלישאה אך עם יד הלב, זו הסיבה.
המטרה שלנו פשוטה וממוקדת והיא להטיס עסקים קדימה בעזרת קידום אתרים איכותי וברמה הגבוהה ביותר שיש בשוק היום , אנו מתמחים בקידום אתרים בגוגל, ברוכים הבאים לחברת קידום אתרים שנותנת את כל הלב והנשמה.
ליצרת קשר, חייגו: 050-3320200
נדב.