פרסום בגוגל – המידע החשוב והעדכני ביותר על פרסום בגוגל ב2023

 13/07/2023

פרסום בגוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ ביותר וכל אחד ואחת מאיתנו נעזרים בו עשרות פעמים ביום! גוגל מאפשרת לעסקים לפרסם את עצמם באמצעות פרסום ממומן בפלטפורמה, בעזרת כלים ייחודים של החברה. אם אתם בעלי עסק ורוצים לקדם את עצמכם בגוגל או מתעניינים בשיווק דיגיטלי, אין ספק שהגעתם למקום הנכון. במאמר זה, נסקור את נושא הפרסום בגוגל, נדבר על קידום ממומן במנוע החיפוש וכיצד להצליח בו בדרכים הטובות ביותר.

 

פרסום ממומן בגוגל- Google Ads

פרסום ממומן בגוגל הוא תהליך שבו תוכלו לקדם את העסק שלכם, באמצעות מילות מפתח והצגת מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל. החברה פיתחה מערכת המיועדת ליצירת קידום ממומן במנוע החיפוש- Google Ads, בעזרתה תוכלו ליצור מודעות שיפנו את המשתמשים לדף נחיתה או אתר האינטרנט של העסק שלכם. בזמן יצירת קידום ממומן, גוגל לוקחים בחשבון מספר פרמטרים כמו מילות מפתח, תקציב יומי ומיקום גאוגרפי, וכך עוזרים לכם להגיע לקהל יעד מדויק ומתאים לעסק שלכם. על מנת לעזור לכם לקבל את התוצאה הטובה ביותר מהפרסום, גוגל שמה את המודעות הממומנות בראש דף תוצאות החיפוש. קידום ממומן בגוגל עובד לפי שיטת PPC- Pay Per Click, כלומר- בעבור כל לחיצה של משתמש על המודעה שלכם תשלמו סכום מסוים שיוגדר עם התקציב שלכם.

מערכת google ads
מערכת google ads

למה חשוב לפרסם בגוגל?

הפרסום בגוגל הוא כלי חשוב ביותר לקידום העסק שלכם והגעתו לקהל הרחב ביותר. גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, וכמעט כל אדם בעולם שמחפש מידע, מוצר או עסק משתמש בו. על פי נתוני מחקר, כ-90% מקניית המידע והמוצרים ברשת התחילה בחיפוש בגוגל. לכן, פרסום בגוגל מאפשר לכם להגיע לקהל רחב, ממוקד וכמובן להרחבת הפעילות של העסק.

הנה מספר יתרונות שיש לפרסום בגוגל:

קל לתפעול

מערכת הפרסום של גוגל נחשבת קלה ביחס לשאר מערכות הפרסום שעומדות לרשות עסקים. אין צורך ביכולות טכניות או ידע רב על מנת ליצור בה מודעות וקמפיינים ממומנים וזה הופך אותה לנגישה עבור בעלי עסקים ואחרים המעוניינים להשתמש בה. יצירת המודעה כוללת תהליך מפורט המאפשר מיקוד קהל, בחירת מילות מפתח וכותרות מתאימות, הוספת אמצעי מדיה שונים ואפילו תצוגה מקדימה של ההודעות. כמובן שגם לאחר פרסום המודעה, ניתן לעקוב אחר התוצאות באופן מפורט וקל לפענוח- עלות ללחיצה, סך הכסף שהושקע, החשיפה שיש למודעה והתנועה שהמודעה הובילה אליה. גוגל מאפשרים לכם כעסק להנות מהתנאים הטובים והנגישים ביותר על מנת ללמוד את הקהל שלכם ולהתפתח בהתאם לשינויים שנעשים בו.

אפשרויות בלתי נגמרות

גוגל מציעה לכם אינסוף אפשרויות להבאת ביצועים מקסימליים של המודעה שברצונכם ליצור, באמצעות מאפיינים שונים וחשובים:

  • שימוש במילות מפתח

מילות מפתח הן מילים או ביטויים שבעזרתן ניצור התאמה בין המודעות שלנו לבין המונחים שאנשים מחפשים. ישנם מספר סוגי התאמה למילות המפתח, והם קובעים עד כמה היא צריכה להתאים לחיפוש של המשתמשים, כדי שהמודעה תוכל להשתתף במכרז. התאמה רחבה מתאפיינת בהזנה פשוטה של מילות המפתח, מבלי לפרט יותר מדיי ולהיות ספציפיים. התאמה לביטוי מאפשרת להגיע ליותר חיפושים מאשר התאמה מדויקת ולפחות חיפושים מאשר התאמה רחבה, ולהציג את המודעות רק בחיפושים שכוללים את המוצר או השירות שלכם. התאמה מדויקת תהיה פירוט מדויק במילות המפתח והיא תצמצם ותמקד את הצגת המודעה למשתמשים, בהתאם לרמת הדיוק לחיפוש שלהם. בנוסף, ניתן להגדיר מילות מפתח שליליות שימנעו הצגת מודעות שכוללות מונח ספציפי שתבחרו.

  • מיקוד הקהל

גוגל מאפשרת לכם למקד את קהל היעד שיצפה במודעות שלכם לפי מיקום גאוגרפי, גיל, שפה, זמני שימוש במנוע החיפוש ומאפיינים רבים נוספים. כך, תוכלו לדאוג כמה שאפשר שהמודעה שלכם תגיע לאנשים שיש להם פוטנציאל גדול להיות לקוחות חדשים שלכם.

  • נראות המודעה

ניתן לבחור באמצעים השונים שיעזרו להניע לפעולה במודעה שלכם, לדוגמה: הצגת אזורי השירות, מספר טלפון ועוד. גוגל מאפשרת לכם להוסיף אמצעי מדיה שונים למודעה שלכם, וכך לתת ללקוחות הצצה קטנה לעסק שלכם באופן ויזואלי.

רימרקטינג

רימרקטינג הוא שיווק ללקוחות שכבר ביקרו בדף הנחיתה או באתר האינטרנט שלכם. גוגל מאפשרת לעקוב אחרי מי שכבר ביקר באתרים שלכם. בדרך זו, תוכלו למקד את התנועה שלכם לאנשים שאתם יודעים שהתעניינו בכם בעבר וכך להעלות את סיכויי ההמרה שלכם.

לא לחצת- לא שילמת!

פרסום ממומן בגוגל עובד לפי שיטת PPC- תשלום עבור לחיצה. כלומר, אם אף משתמש לא לחץ על המודעה שלכם, לא תשלמו! כזה פשוט. חשוב לציין שהמחיר לקליק לא נשאר זהה והוא משתנה בהתאם לכמות האנשים שרוצים לפרסם עליו- ככל שיותר אנשים ירצו "לקנות" מילת מפתח מסוימת (לפרסם באמצעותה), כך הקליק עליה יעלה יותר כסף.

תוצאות מהירות

בדומה ליתר סוגי הקמפיינים הממומנים בפלטפורמות השונות, גם פרסום ממומן בגוגל מביא תוצאות באופן מהיר יותר. לרוב, עסקים חדשים או קטנים (ובכלל- עסקים) יעדיפו לקבל תוצאות בטווח זמן קצר על מנת להגדיל באופן נרחב ומהיר את כמות הלקוחות שלהם. מהירות קבלת התוצאות תעזור לכם ללמוד על הקמפיין שלכם ועל השינויים והשיפורים שביכולתכם לבצע בו.

מודעות לעסק

גם אם לא הקליקו על המודעה שלכם בתוצאות החיפוש, המשתמשים יראו אותה וכך ידעו על העסק/ המותג שלכם. כאשר אתם מפרסמים מודעה ממומנת בגוגל, אתם מגדילים את המודעות לעסק שלכם. למעשה, כך תוכלו להיכנס לתודעת הגולשים ואולי בהמשך הם יהפכו ללקוחות שלכם בזכות המודעה, למרות שבעבר לא נכנסו אליה.

איך לפרסם בגוגל בצורה נכונה?
איך לפרסם בגוגל בצורה נכונה?

איך עושים פרסום בגוגל בצורה נכונה?

החלטתם לפרסם בגוגל? מצוין! חשוב שתעשו זאת בצורה נכונה על מנת שהקמפיין שלכם יצליח. ריכזנו עבורכם מספר דברים שיעזרו לכם לפרסם בצורה נכונה את העסק שלכם בגוגל, אנו מיישמים את הכללים שאנו עושים קידום בגוגל ללקוחות שלנו:

 

קביעת מטרה: לפני הכל, חשוב להתחיל בקביעת מטרה ברורה ויעדים מוגדרים לקמפיין הפרסום שלכם- האם אתם מעוניינים להגדיל את מספר המכירות שלכם? להגביר את המודעות למותג? להוביל למספר גדול יותר של שיחות טלפון? המטרות והיעדים ישתנו בין כל עסק ובין סוגי העסקים השונים (עורכי דין, חנויות ועוד), והם ימקדו אתכם בשלבים הבאים.

 

חקירת מילות המפתח: עליכם לחקור ולבחון את מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם. כדי לעשות זאת, ניתן להשתמש בכלי חיפוש מתקדם כמו מתקדם כמו Google Keyword Planner או SEMrush. חפשו מילות מפתח שמתאימות לתחום העסק שלכם ושיש להן תנודות חיפוש גבוהות.

הגדרת תקציב: כעת הגיע הזמן לקבוע מסגרת תקציב ראשונית לקמפיין שלכם. קחו בחשבון את משך הזמן שאתם רוצים שבו ירוץ הקמפיין ואת התוצאות שהייתם רוצים לראות כתוצאה ממנו. זכרו- בעזרת קמפיינים ארוכים יותר (ועם תקציב גדול יותר) תוכלו ללמוד יותר על הקהל שלכם ולשפר את המודעות שלכם.

ניסוח המודעה: הקדישו זמן ומחשבה בניסוח המודעה שלכם. מומלץ לעשות שימוש בשאלות המופנות למשתמש על מנת לעודד אותו להיכנס לדף שלנו, להתנסח מדויק ולהיות ישירים וספציפיים כדי שהמשתמשים ידעו שיש לכם בדיוק את מה שהם מחפשים, לשקף מענה מהיר של העסק עבור הלקוח (לדוגמה- חצי שעה והמשלוח אצלך או הצגת פתרון מהיר) וכמובן שימוש בשפה חברית אך עדיין מקצועית ומזמינה.

ניטור ושיפור: חשוב לבצע מעקב שוטף אחר הקמפיין הממומן שלכם לאחר שהוא עלה לאוויר. ישנם מספר מדדים חשובים שעליכם לשים לב אליהם בזמן ביצוע המעקב:

  • CTR: שיעור הלחיצות (Click Through Rate). עליכם לשאוף לנתון גבוה ככל הניתן של פרמטר זה.
  • מידת הרלוונטיות: השתדלו לכוון תמיד לרמה של 10/10 במידת הרלוונטיות של המודעות שלכם.
  • הסקת מסקנות נכונה: שימו לב לתוצאות שלכם ולמה מניע אותן, לדוגמה: אם הקמפיין מצליח אבל אין המרה רחבה ללידים, שקלו לבדוק מחדש את דף הנחיתה או אתר האינטרנט שלכם. אם התקשורת שאתם מקבלים מלקוחות קשורה בנושאים אחרים שפחות רלוונטיים עבורכם, שקלו לנסח מחדש את המודעה או את התוכן באתר שלכם ולמקד מחדש את הקמפיין.
  • מבנה נכון: חשוב לשמור על מבנה נכון של קמפיין בגוגל. ראשית, ודאו שיש ברשותכם חשבון גוגל שדרכו תיצרו את הקמפיין והמודעות שלכם. לאחר מכן, צרו קמפיין שתחתיו יהיו כל המודעות הרלוונטיות אליו. בתוך הקמפיין הרצוי, צרו קבוצות מודעות כאשר כל אחת מהן מכילה מודעות למילות חיפוש שונות. בשלב הסופי, החלו לבנות וליצור את המודעות עצמן, למקד את קהל היעד, להגדיר את מילות המפתח ולבסוף- להעלות את המודעות לאוויר.
יצירת קמפיין בgoogle ads
יצירת קמפיין בgoogle ads

כמה עולה לפרסם בגוגל?

כמו שציינו קודם, מחיר של פרסום בגוגל תלוי במספר פרמטרים, לדוגמה: מילות המפתח, התחרות והמתחרים בתחום, המיקום הגאוגרפי והתקציב שהגדרתם ביצירת הקמפיין. לכן, אין לפרסום בגוגל מחיר קבוע והכל תלוי במטרות שהגדרתם ובתקציבים שברצונכם להשקיע. בכלי הפרסום של גוגל תוכלו להגדיר את התקציב המקסימלי עבור יום אחד של פרסום ובהתאם אליו גוגל תקפיץ את המודעה שלכם. שימו לב שככל שמילות המפתח בהן תבחרו יהיו נפוצות, כך המחיר שלהן יעלה, כמו עיקרון של מכירה פומבית. לכן, אם ברצונכם להשקיע ולראות תוצאות טובות לקמפיין שלכם, קחו בחשבון שאתם עשויים להשקיע סכום לא קטן של כסף.

דבר נוסף שעליכם לשים לב אליו הוא המחיר עבור קליק- Cost Per Click. גם פרמטר זה ישתנה עם הזמן ותלוי במספר הקליקים שיהיו על המודעה שלכם. חישוב של מדד זה נעשה באמצעות חילוק של כמות הכסף ששמתם על המודעה שלכם במספר האנשים שלחצו עליה. על מנת שה-CPC שלכם יהיה נמוך, ביכולתכם לפרסם לקהל ממוקד ורלוונטי, (יותר לחיצות- פחות כסף עבור לחיצה אחת), דאגו שהמודעה שלכם תבלוט על פני מודעות אחרות ולפעמים מומלץ גם לפנות לקהלים זולים יותר (כלומר, לא לפרסם בקרבת קהל שוק שנחשב יותר, מאחר וזה יעלה לכם את המחיר).

טיפים לפרסום ממומן בגוגל

A/B Testing

תאמינו או לא, גם אם אתם יצרתם בעצמכם את הקמפיין והמודעות שלכם, לא תוכלו לדעת עליהם הכל ותמיד יהיה בהם מקום לשיפור. לשם כך, גוגל מעמידה לרשותנו אפשרות לערוך a/b testing- בדיקת המודעות הקיימות אל מול שינויים שניתן לעשות, על מנת להחליט איזו גרסה תקבל תוצאות טובות יותר ולבצע אופטימיזציה למודעה שלכם. בכל פעם שאתם מבצעים השוואה, שימו לב לדגש אחד בלבד, כמו כותרת המודעה, מיקום הטופס, הכותרת של דף הנחיתה ועוד, כדי שתדעו מהו ההבדל המדויק  בין שתי הגרסאות.

דף נחיתה

הסבו תשומת לב רבה אל דף הנחיתה אותו אתם מקשרים אל המודעה שלכם. מומלץ שדף הנחיתה יהיה נפרד מאתר האינטרנט שלכם, על מנת להקל על המעקב אחר המודעה ואחר נתוני הכניסה וההמרה דרכה. וודאו כי שמתם בדף הנחיתה מידע על העסק, השארת מקום ליצירת קשר ושהויזואליות שלו מזמינה, נוחה לעין ולקריאה, מתומצתת במידע הרלוונטי ושהוא תכליתי ומשרת אתכם עבור המטרות אותן הגדרתם בתחילת העבודה על הקמפיין. דף הנחיתה שמוצג במודעה הוא הקשר הראשוני שלכם עם המשתמש ויש לו חשיבות רבה בהמשך התהליך בפרסום בגוגל.

מעקב שוטף

מעקב הוא המפתח בקידום ממומן, במיוחד בגוגל. צרכי הקהל שלנו משתנים כל הזמן ועלינו להתאים את עצמנו ואת המודעות והקמפיינים שלנו אליהם ולפיהם. תמיד ישנה אפשרות שמתחרים חדשים ייכנסו לשוק או שגוגל בעצמה כמערכת תוסיף אפשרויות חדשות שיעזרו למודעה ולקמפיין שלכם להצליח. היו עקביים והישארו עם אצבע על הדופק כל עוד המודעה שלכם באוויר, מומלץ לבדוק את המודעה שלכם ואת התוצאות והנתונים שלה אחת לכמה ימים.

הגדרות מקום וזמן

באפשרותכם להגדיר את מיקום וזמני הצגת המודעה שלכם, כך שהיא תוצג באזורי הפעילות שלכם בלבד ולא באזורים שהפעילות שלכם לא קיימת בהם. בנוסף, ניתן להגדיר את זמני הצגת הפעילות בהתאם לזמני פעילות העסק- שעות עבודה, ימי חול/ שבתות ועוד, לפי בחירתכם. מיקוד של מיקום וזמן יוכלו לעזור לכם להגדיל את החשיפה ואת מספר הלקוחות אף יותר.

גלישה במובייל

זה לא סוד שמרבית האנשים והגולשים בימינו משתמשים במכשירים הסלולריים, לעתים יותר מהשימוש במחשבים. לכן, מומלץ לייחס חשיבות רבה למודעות שיוצגו במובייל ואפילו להפריד אותן מהמודעות שיוצגו במחשבים. כמו כן, שימו לב שאתם מתאימים את המודעות שלכם לגלישה בנייד ע"י אופטימיזציה מתאימה, הניעו לפעולה מתוך הנייד עצמו ("חייגו עכשיו!") ואל תשכחו להתאים גם את דף הנחיתה שלכם לגלישה בנייד.

שימוש בתוספי מודעות

גוגל מעמידה לרשותנו אופציה לתוספי מודעות (Ad Extentions), שמטרתן להעשיר את המודעה בפיצ'רים מגוונים ולהגדיל את שיעור הלחיצות עליה. הנה כמה תוספים חשובים ובולטים שיכולים לעזור לכם:

  • Sitelinks: קישורים נוספים שמופיעים מתחת למודעה ומפנים לעמודים נוספים- דף נחיתה, עמודים באתר האינטרנט שלכם ועוד.

  • תוסף מיקום: במידה ואתם עסק בעל מיקום מוגדר (כמו חנות) ולא נותני שירות ניידים, מומלץ להוסיף למודעה שלכם תוסף מיקום, על מנת שהמשתמשים ידעו היכן אתם ממוקמים וכיצד להגיע אליכם.

  • Callout: תוסף שנועד להדגיש את היתרונות המרכזיים של העסק שלכם ובאמצעותם לבדל אתכם מהמתחרים. לדוגמה: שירות מהיר, פתוחים 24/7, משלוחים חינם או זמינות בווצאפ. כך, לא רק שאתם מספקים מידע על העסק שלכם, אלא גם מוכיחים למשתמשים וללקוחות הפוטנציאליים שהשירות שלכם נגיש ומזמין.

לסיכום

פרסום בגוגל הוא כלי חשוב ויעיל לקידום העסק שלכם והגעתו לקהל הרחב ביותר. בכדי להצליח בפרסום בגוגל, עליכם לבחון מילות מפתח רלוונטיות, ליצור מודעות מעוררות עניין ולנהל את הקמפיין ביעילות. עם יכולת ניתוח ושיפור שוטפת, תוכלו להשיג תוצאות מרשימות ולהגביר את ההצלחה של העסק שלכם.

אם אתם מחפשים שותפים מובילים לניהול קמפיין הפרסום הממומן בגוגל, אנחנו כאן כדי לעזור לכם. אנו יכולים לספק לכם ייעוץ מקצועי, קידום אתרים, תכנון אסטרטגי,ניהול מקצועי של הקמפיין הממומן שלכם בגוגל. יחד נוכל להגיע לתוצאות שוברות תקרות ולעזור לכם ולעסק שלכם לזנק למעלה- ממש כמו המודעות שלכם בגוגל! צרו קשר עוד היום לקבלת הצעת מחיר ותהליך שנעלה בו יחד עד שנגיע לפסגה.

תוכן עניינים

שאלות נפוצות על פרסום בגוגל

העלות עבור פרסום בגוגל משתנה בהתאם להיקף וסוג השירותים עבור כל עסק – כל עסק הוא עולם שלם ולכן יהיו דרכי שיווק מותאומות עבורו.

לאחר בניית אסטרטגיית שיווק חזקה,  נרכיב את סוג והיקף השירותים שייתנו את התמורה הטובה ביותר לעסק במחיר הטוב ביותר.

שיווק הוא עבודה במשרה מלאה ואנחנו חיים ונושמים פרסום בגוגל.

מי כמוכם בעלי העסקים יודע כמה הזמן שלכם חשוב וכמה מיליון ואחת פעולות אתם צריכים לבצע בו זמנית, כדי לעשות שיווק איכותי שבאמת יגדיל את הלקוחות בעסק שלכם אתם חייבים אנשי שיווק  שהראש שלהם  עסוק בשיווק שלכם מהרגע שהם קמים בבוקר ועד הרגע שהם הולכים לישון ואצלנו זה אפילו תוך כדי השינה (לא נספר לכם על השעות הקטנות של הלילה שבהם אנחנו חושבים איך ליצור ולשפר את קמפיין השיווק עבור הלקוחות שלנו כי זה לא ייגמר)

היי, אנחנו מיינדמארק משרד פרסום ושיווק דיגיטלי, אנחנו חיים, נושמים ואוכלים פרסום בגוגל, יש לנו מלאאאאא ניסיון ואמבציה לקחת את העסק שלכם לשמים ואנחנו בטוחים שנעשה את זה, למה? כי אנחנו מאמינים בתוצאות והקלוחות שלנו הם ההוכחה הטובה ביותר שנצליח.

 

הצלחה בשיווק היא הצלחה משותפת, ברגע שאתם מצליחים אנחנו מצליחים

Shape
Shape

פוסטים קשורים

תחזוקת אתרים
שיווק דיגיטלי

תחזוקת אתרים

צריכים תחזוקה לאתר שלכם? מצאתם את הכתובות הנכונה – אנו מספקים שירותי תחזוקת אתרים בישראל במחיר מצוין ובשירות איכות, עם תמיכה מלאה וללא פשרות!

קרא עוד »