ChatGPT פרץ לחיינו בנובמבר 2022 ומאז כולם מדברים על בינה מלאכותית (AI) שהולכת לשנות את החיים של כולנו.
גם בקהילת מקדמי האתרים, מקדמים רבים סבורים שאוטוטו ChatGPT או הבינה המלאכותית הולכים להחליף את גוגל ומקצוע קידום האתרים יהיה מיותר.
האומנם?
ChatGPT הוא מודול שפה שאומן על כמות אדירה של תוכן טקסטואלי, באופן כזה שהוא למד את הדפוסים והכללים של השפות בהן אומן.
זה אומר ש-ChatGPT וכלי בינה מלאכותית יכולים ליצור טקסט, לתרגם שפות ולענות על שאלות.
בתיאוריה זה נשמע מאוד טוב אך המציאות רחוקה יותר.
ChatGPT וכלי הבינה המלאכותית המשמשים לקידום אתרים יכולים לסייע למקדמי אתרים בעבודתם אך, הם לא הולכים להחליף בעתיד הקרוב כותבי תוכן, אנשי SEO וגם לא את החיפוש בגוגל.
כתיבת תוכן AI לקידום האתר בעזרת בינה מלאכותית וChatGPT
כתיבת תוכן לאתרים בעזרת ChatGPT היא הנושא החם ביותר שמקדמי אתרים מדברים עליו.
זה לא מפתיע, משום שמקדמי אתרים אוהבים קיצורי דרכים. הבעיה היא שקיצור דרך יכול לפעמים להאריך את הדרך.
יש מקדמים שבונים אתרים שלמים עם תוכן AI אוטומטי באמצעות ה-API של ChatGPT.
זו לדעתי טעות, כי ChatGPT עדיין לא יכול לייצר תוכן איכותי שיכול להחליף כותב תוכן אנושי.
להלן כמה מהבעיות בתכנים שנוצרים על ידי ChatGPT:
- תוכן באיכות נמוכה: בעברית, התוכן לעיתים קרובות מכיל שגיאות כתיב ותחביר.
- תוכן שגוי ולא מדויק: רבים כבר נתקלו במידע מוזר ושגוי שנכתב על ידי ChatGPT.
- תוכן לא מקורי: ChatGPT כותב טקסט שנלקח ממאגרי מידע קיימים, ולכן הוא לא מקורי.
- תוכן לא עדכני: ChatGPT אומן על תוכן טקסטואלי משנים קודמות, ולכן הוא עשוי להיות לא עדכני.
- תוכן לא יצירתי: ChatGPT טוב בכתיבה של תוכן עובדתי, אבל הוא לא מוצלח בכתיבה של תוכן יצירתי שצריך למשוך תשומת לב, לעניין או להעניק השראה לקוראים.
- תוכן זהה: אם יותר ויותר אתרים יכילו תוכן שנכתב באמצעות ChatGPT, התוכן שלהם עשוי להיות דומה והם ידורגו בציון דירוג נמוך בגוגל.
- תוכן שעלול לגרום לבעיות משפטיות: התוכן ש-ChatGPT כותב, נלקח ממאגרי מידע קיימים שחלקם מוגנים בזכויות יוצרים.
כאשר אתה משתמש בתוכן שנכתב על ידי ChatGPT הוא עשוי להכיל קטעי טקסט שלמים שעשויים להיות מוגנים בזכויות יוצרים ולחשוף אותך לתביעות משפטיות.
מנוע החיפוש גוגל מעוניין לספק את התוצאות הטובות ביותר למשתמשים, ולכן, יש חשיבות רבה לתוכן איכותי, מקורי, ייחודי ואיכותי. (ראו גם – מצעד עשרת מנועי החיפוש הגדולים בעולם)
תוכן AI שיוצר על ידי ChatGPT אינו תוכן שיכול להתחרות בתוכן שנכתב על ידי כותב תוכן אנושי איכותי.
עם זאת, ניתן להשתמש ב-ChatGPT למגוון מטרות בעבודת ה-SEO, שיכולות לחסוך זמן ולשפר את היצירתיות.
כיצד בינה מלאכותית וChatGPT יכולים לסייע בקידום אתרים?
להלן חלק מהדרכים בהם ניתן להיעזר ב-ChatGPT ובכלי בינה מלאכותית בעבודת ה-SEO:
- מחקר מילות מפתח: מחקר מילות מפתח הוא אחד השלבים החשובים בקידום אתרים. בינה מלאכותית יכולה לעזור לך למצוא מילות מפתח רלוונטיות לתחום שלך, גם אם לא חשבת עליהן בעבר. לאחר מכן, חשוב לבדוק את נפח החיפוש של המילים ומידת התחרותיות שלהן.
- אופטימיזציה לתוכן: כותרות ותיאורי דפים צריכים להכיל את ביטויי החיפוש אליהם הדף מכוון ובו באותה העת להיות גם מושכים ומזמינים. במקרים בהם אתה לא מצליח ליצור כותרות ותיאורים אטרקטיביים, העזר ב-ChatGPT וגם אם הוא לא יצור את הכותרת המושלמת הוא יכול לתת לך רעיונות ולפתוח כיוונים חדשים.
- הגהה ותיקון שגיאות: הגהה לתוכן היא שלב חשוב לפני פרסום תוכן לאתר. ושימוש ב- ChatGPT יכול לסייע לך לזהות שגיאות כתיב ותחביר, אך חשוב לקרוא את השינויים שהכלי מציע ולא לקבל אותם באופן גורף.
- סיעור מוחות: אם אתה מקדם אתרים פרילנסר, זה אומר שאתה עובד באופן עצמאי, החשיבה שלך יכולה לפעמים להיות שבלונית ובמקרים כאלה אתה יכול לבקש מ-ChatGPT הצעות, רעיונות וכיוונים חדשים לבעיות או נושאים חדשים שאתה נתקל בהם.
כתיבת קוד: בעבודת ה-SEO יש צורך לפעמים לכתוב קוד CSS, HTML או קוד בשפת תוכנה, נוסחאות אקסל, ביטויים רגולריים (regex) לאיתור טקסט, שאילתות SQL לאחזור נתונים מבסיסי נתונים ועוד.
בשונה מכתיבת תוכן, קוד תוכנה אפשר לבדוק אם הוא עובד או לא עובד.
ChatGPT וכלי בינה מלאכותית לקידום אתרים יכולים להיות לעזר בכל התחומים הללו ולחסוך לך זמן רב.
לסיכום
דפי האתרים שממוקמים במיקום גבוה בדף תוצאות החיפוש של גוגל מקבלים את מרבית תנועת הגולשים.
מיקום הדפים נקבע על ידי ציון שניתן לכל דף על ידי אלגוריתם הדירוג של גוגל.
גוגל מדרגת את הדפים על פי פרמטרים רבים שמטרתם לאתר תוכן מקורי, ייחודי, איכותי ומושך.
תוכן שנוצר על ידי ChatGPT אינו תוכן שיכול להתחרות בתוכן שנוצר על ידי כותב אנושי איכותי.
אם תשתמש בתוכן זה כדי לקדם את האתר שלך, אתה מסתכן בכך שהאתר שלך ידחק לתחתית תוצאות החיפוש.
עדיין אין תחליף לכותב תוכן אנושי ומקצועי שיכתוב לאתר שלך תוכן טוב יותר מהתוכן של המתחרים שלך!
לכן אני ממליץ לך לשים דגש רב על תוכן איכותי ומועיל לגולשי האתר ובין היתר לתת פחות דגש עבור קישורים לקידום אתרים ולדאוג שהאתר שלך מקודם בצורה הטובה ביותר.
שאלות נפוצות על קידום אתרים עם בינה מלאכותית
יש המון דעות האם לקדם אתר באמצעות בינה מלאכותית, המלצתי היא לא לבחור בדרך "הפשוטה והקלה" שלטווח הרחוק תיהיה לה השפעות רעות, אני ממליץ לשים תוכן איכותי ומועיל באתר בכדי להבטיח את הקידום והדירוגים שלו לאורך שנים בגוגל ולישון בשקט.
לא.
כל אתר שאני מקדם אני מתייחס אליו ביראת קודש ולכן אני לא משתמש בכל מיני קיצורי דרך כאלה ואחרים בקידום אתרים, אני מעדיף את הדרך "הקשה", זה מה שאני עושה עבור הלקוחות שלי וזה מביא תוצאות מעולות לטווח הרחוק.
לחסוך זמן, זו התשובה הקצרה.
התשובה היא הארוכה היא תחשבו על זה כך יש חברות מאוד גדולות ובעלות שם בעולם קידום האתרים שמקדמות אתרים, אין להם את היכולת להשקיע בכל אתר ואתר ולכן הם משתמשות בכלי בינה מלאכותית לצורך קידום אתרי הלקוחות שלהם, בסופו של דבר זה פוגע בלקוחות שלהם.
מי אחראי על התוכן המדהים הזה?
היי, כאן נדב, מקדם אתרים, יזם, אוהב לרוץ והבעלים והמייסד של מיינדמארק.
את מיינדמארק פתחתי במטרה לעזור לבעלי עסקים, אני יודע שזה נשמע קלישאה אך עם יד הלב, זו הסיבה.
המטרה שלנו פשוטה וממוקדת והיא להטיס עסקים קדימה בעזרת קידום אתרים איכותי וברמה הגבוהה ביותר שיש בשוק היום , אנו מתמחים בקידום אתרים בגוגל, ברוכים הבאים לחברת קידום אתרים שנותנת את כל הלב והנשמה.
ליצרת קשר, חייגו: 050-3320200
נדב.