קופירייטינג – איך עושים כתיבה טובה שמגדילה את חשבון הבנק?

 25/01/2024

קרה לכם פעם שנכנסתם לאתר אינטרנט או אפילו למודעה בפייסבוק, קראתם את התוכן שכתוב בהם, ואמרתם לעצמכם "באונה, איזה תוכן איכותי ומעניין, מרגיש כאילו הוא נכתב בדיוק בשבילי!"? אם כן (ובשבילכם אנחנו מאוד מקווים שכן), תרשו לנו לגלות לכם סוד קטן, והוא שזה לא קרה במקרה. מי שעומד מאחורי זה הוא בעל מקצוע ייחודי, שהתפקיד שלו נועד כל כולו לכתיבה הטובה ביותר של סוגי תוכן שונים עבור לקוחות פוטנציאליים. אז בלי להשאיר אתכם במתח יותר מדי, ובשביל שנוכל לגשת ישר לעניינים, נגלה לכם שמדובר במקצוע ה"קופירייטר". מה זה אומר בדיוק, באיזו דרך זה בא לידי ביטוי ואיך זה יכול לשווק את העסק שלכם בצורה שלא דמיינתם? המשיכו לקרוא ותגלו את הכל והרבה יותר!

בואו נתחיל מההתחלה: מה זה בכלל קופירייטינג?

לפני שנתחיל לדבר (ויש שיגידו אפילו לחפור) על איך עובד תהליך של קופירייטינג, למי ומתי זה בדיוק מתאים ועוד ועוד, בואו נבין תחילה מה זה בכלל קופירייטינג כי יש סיכוי לא קטן שחלקכם עדיין בוהים במסך עם פה פעור ובמחשבה תמוהה של "מה זאת בכלל המילה הזאת קופי-משהו?". אם כך, קופירייטינג, או בעברית "רעיונאות", היא מקצוע אשר מתמחה בתחום הכתיבה, איזו כתיבה? כתיבה שיווקית ופרסומית. למעשה, ההגדרה המדוייקת יותר לקופירייטר כמו שתוכלו למצוא אותה ברחבי האינטרנט היא: "אדם הפועל במסגרת משרד פרסום או כפרילנסר ומייצר רעיונות (בעיקר טקסטים) בתחום הפרסום", או במילים אחרות אדם אשר מתמחה בכתיבת תוכן פרסומי למטרות שונות.

קופירייטר V.S. כותב תוכן

עכשיו, מי שקצת יותר בקיא בנושא, ודאי ישאל "אז מה ההבדל בין כותב תוכן לבין קופירייטר?", והתשובה בגדול תהיה תעודת ההסמכה – קופירייטר הוא אדם מוסמך במקצוע לעומת כותב תוכן שיכול להיות כמעט כל אדם. כך נוצרת לה משוואה חד צדדית שאומרת כי "כל קופירייטר הוא בהכרח כותב תוכן, אך לא כל כותב תוכן הוא בהכרח קופירייטר".

מה היעוד שלי?

ואם שאלתם את עצמכם (כאילו חסרות שאלות עד עכשיו) למה מיועד הקופירייטינג, אז נקווה שהרשימה הבאה תעשה לכם קצת סדר:

  • מדיה חברתית – קופירייטינג עבור סטוריז, פוסטים וכדומה במגוון ממשקים חברתיים כגון פייסבוק ואינסטגרם, יכול לעשות פלאים לעמודים העסקיים.
  • מודעות אינטרנטיות – כתיבת תוכן עבור מודעות (ממומנות או לא) באינטרנט כדי למשוך את העין של הגולשים לאו דווקא באתרי האינטרנט של העסק שלכם.
  • דפי אודות לחברות – עמודי אודות, או דפי נחיתה, לאתרי אינטרנט עסקיים. כתיבה זו הכרחית שתעשה ברמה גבוהה שכן זה התוכן הראשון שהלקוח רואה כשהוא נכנס לאתר.
  • דפי תוכן אינטרנטיים עסקיים – כמובן שאת התוכן העסקי עצמו שמופיע באתרי האינטרנט ניתן לבצע על ידי קופירייטרים.
השלבים המרכזיים בקופירייטינג
השלבים המרכזיים בקופירייטינג

איך עובד תהליך של קופירייטינג?

אחרי שהבנו מהו בכלל קופירייטינג, נדבר כעת על התהליך שמתבצע מרגת הבנת הצורך בכתיבת התוכן ועד לרגע שבו היא מתפרסמת באינטרנט. אמנם אנחנו לא מצפים מכם לעשות דמיון מודרך, אבל בשביל הבנה טובה יותר, תוכלו לדמיין את התהליך כמעין תרשים זרימה שמורכב מ 4 מילות שאלה.

שלב ראשון - למה?

בשלב הראשון בתהליך, נדרש מאיתנו קודם כל להבין "למה אנחנו צריכים תוכן מסוים?". נדרש מאיתנו בתור בעלים של עסק מסוים שרוצה לפרסם את עצמו, לדעת מה אנחנו רוצים בדיוק, מה השאיפה שלנו מהתוצר הסופי, מה הייעוד שלו ועוד. בנוסף כמובן, ועל כך נדבר בהמשך, עלינו להבין מה החשיבות של קופירייטינג בעסק שלנו.

שלב שני - מי?

בשלב השני נשאל את עצמנו "מי יכתוב עבורנו את התוכן?", ובמילים אחרות נדרש למצוא קופירייטר איכותי. איך עושים את זה? פשוט מאוד! פונים אלינו ואנחנו מספקים לכם את כותבי התוכן והקופירייטרים האיכותיים ביותר.

שלב שלישי - מה?

השלב הבא הוא השלב שמתבצע על ידי קופירייטר (רעיונאי), כשבשלב הזה נשאלת השאלה "מה אנחנו כותבים?". איך עונים על השאלה הזאת? אז בגדול כאן התפקיד של הרעיונאי נכנס, ומכאן גם שמו – על בסיס החזון והרצונות של הלקוח, לצד מידע יבש וגם דרישות עיצוביות לפעמים, הרעיונאי חושב על התוכן המיטבי שניתן ליצור, וכל זאת בהתחשב כמובן בטכניקות שיווק ופרסום המאפיינות את עולם כתיבת התוכן.

שלב רביעי - האם?

השלב הרביעי והאחרון הוא השלב שבו אתם נשאלים "האם התוכן שנוצר מספק אתכם?". במידה ולא, הוא חוזר לרוב לסבב תיקונים אצל כותב התוכן שלכם עד שאתם מגיעים לתוצר גמור שאתם מרוצים ממנו. בסופו של שלב זה, התוכן יעלה לאינטרנט למקומו הייעודי, על מנת להתחיל במסע השיווק והפרסום שלכם.

כסף, קידום ושיווק - הכל על היתרונות של עולם הקופירייטינג

הדבר הבא שנדבר עליו, לאחר שהבנו את הבסיס למושג "קופירייטינג", הוא דבר לא פחות חשוב שיסייע לכם בהבנה עד כמה אפקטיבי ויעיל הנושא הזה עבור כל עסק. ובלי לבלבל את המוח יותר מדי, אנחנו הולכים לדבר עכשיו על היתרונות והגורמים שעולם הקופירייטינג מעניק. לשם כך, יצרנו עבורכם את הטבלה הבאה:

היתרון
איך זה בא לידי ביטוי
אופן הביצוע
שיווק ופרסום
שיווק ופרסום כתיבת תוכן מקצועית מהווה קפיצת מדרגה וממנפת את התוכן העסקי שלכם. זאת למעשה המטרה העיקרית של קופירייטינג. הקופירייטרים כותבים את התוכן בהתאם ל"חוקים ונהלים" אשר מקדמים את התוכן שלכם בצורה טבעית ברחבי האינטרנט.
הקופירייטרים כותבים את התוכן בהתאם ל"חוקים ונהלים" אשר מקדמים את התוכן שלכם בצורה טבעית ברחבי האינטרנט.
כסף
שיווק גדול יותר, משמע חשיפה גדולה יותר, משמע לקוחות רבים יותר, מה שמוביל בסופו של דבר להכנסות גבוהות יותר.
פרסום מאמרי התוכן באינטרנט וחשיפתם לקהל הרכב שמהווה את הלקוחות הפוטנציאליים.
תוכן איכותי
תוכן איכותי כתיבת התוכן בצורה מסוימת מחייבת כתיבה איכותית על ידי אנשים שמתעסקים בתחום. כותבי התוכן מתחייבים לכתוב תוכן איכותי ומקצועי שיתאים את המשמעות העסקית שלכם.
כותבי התוכן מתחייבים לכתוב תוכן איכותי ומקצועי שיתאים את המשמעות העסקית שלכם.
קוראים הופכים ללקוחות
תוכן איכותי שמתפרסם, נגיש יותר לקוראים וגורם להפוך בצורה לא מודעת מקוראים פוטנציאלים ללקוחות של ממש.
כתיבת תוכן איכותית שתפנה לכמות גדולה יותר של קוראים ותגרום להם להזדהות עם הצורך במוצר או בשירותים המוצעים בפניהם.

מתכון להצלחה מסחררת או לאסון גדול - מה לעשות/לא לעשות בקופירייטינג

ורגע לפני סיום, נחזור רגע לשאלת השאלות שלנו- "איך עושים קופירייטינג טוב לקידום אתרים?". אז נכון, לרוב הקופירייטר הוא זה שכותב את התוכן, אבל כדאי שגם אתם תדעו איך עושים קופירייטינג טוב לקידום אתרים בשביל לבקר על התוכן שנכנס לכם לאתר, וגם אולי בשביל לכתוב אותו בעצמכם. בשביל זה, כתבנו לכם מה מומלץ לעשות, או לא לעשות, לשם כתיבת תוכן איכותית לעסק שלכם.

עשה אל תעשה
עשה אל תעשה
הכר את המוצר או העסק עליו אתה כותב בצורה מיטבית. כך, תוכל לכתוב כמו שצריך, באמינות ובלי שהלקוח שלך ירגיש שעובדים עליו.
אל תרבה במילים לא חשובות. השתדל להתמקד בעיקר והמנע מלסטות לנושאים שוליים שאינם רלוונטיים לנושא של התוכן.
בחר מילות מפתח ושלב אותן בצורה טבעית ומינימליסטית במאמר. מילים אלו יקדמו את התוכן שלך על פני אחרים.
אל תיתן הרגשה של עליונות מעל הקורא, זה גורם לסלידה והוא לא ירצה להיות לקוח שלך.
גוון באופן שבו אתה כותב. אל תצמד לתבנית בסיס כלשהי בצורה עיקבית, זה ישעמם את הקורא מהר מאוד.
הימנע מהסברים מיותרים או לחילופין, מהסברים דלים מדי. אחרת, הקורא שלך עלול לאבד אותך כבר בהתחלה.

דברי סיכום: לאן ממשיכים מכאן?

אז אחרי שהבנתם מהו תחום הקופירייטינג (או לפחות אנחנו מקווים שהבנתם…), ואם אתם באמת זקוקים לכתיבת תוכן איכותית, יש לכם 2 אפשרויות. האחת, לכתוב בעצמכם. השנייה, ולדעת חוכמת ההמונים המומלצת יותר, היא לפנות אלינו. אנו מייצרים תוכן איכותי, מעמיק ורלוונטי שנכתב על ידי כותבי תוכן וקופירייטרים מהמקצועיים בתחום. כך, אנו מבטיחים לכם את התוכן הטוב ביותר שתוכלו למצוא, שכנראה ישאיר אתכם עם המון עבודה, כי הוא ימנף לכם את העסק, ומרבית הקוראים יהפכו בן רגע ללקוחות בפועל. אז קדימה, למה אתם מחכים? אנחנו כבר עם היד על המקלדת מחכים רק לכם!

שאלות נפוצות על קופירייטינג

בגדול כן, בקטן לא. העבודה של שני בעלי המקצוע זהה מאוד, ההבדל העיקרי הוא שקופירייטר עובר על פי רוב הסמכה במקצוע וכותב תוכן לא.

אם נכנסים לעניין הכלכלי בתחום, כ קופירייטר מתמחר את עבודתו בצורה שונה. ישנם כאלו שמתמחרים לפי סדר גודל משוער, לפי כמות מילים או לפי שעות עבודה. על כל פנים המחיר תלוי בכמות התוכן שאתם זקוקים לו ובכמות העבודה שזה דורש מהקופירייטר.

קופירייטינג זו הדרך שלכם לפרסם ולשווק את העסק לו, או במילים אחרות למנף אותו משמעותית, מבלי לשלם ולקדם אותו באופן מסחרי. כתיבת תוכן נחשבת לקידום אתרים בצורה אורגנית, ולכן יש לה יתרונות רבים.

נדב בונפד - מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק

היי, כאן נדב, מקדם אתרים, יזם, אוהב ריצה והבעלים והמייסד של מיינדמארק.

את מיינדמארק פתחתי במטרה לעזור לבעלי עסקים, אני יודע שזה נשמע קלישאה אך עם יד הלב, זו הסיבה.

המטרה שלנו פשוטה וממוקדת והיא להטיס עסקים קדימה בעזרת קידום אתרים איכותי וברמה הגבוהה ביותר שיש בשוק היום , אנו מתמחים בקידום אתרים בגוגל, ברוכים הבאים לחברת קידום אתרים שנותנת את כל הלב והנשמה.

ליצרת קשר, חייגו: 050-3320200

נדב.

נדב בונפד מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק
נדב בונפד מקדם אתרים והבעלים של מיינדמארק
Shape
Shape

פוסטים קשורים

תחזוקת אתרים
שיווק דיגיטלי

תחזוקת אתרים

צריכים תחזוקה לאתר שלכם? מצאתם את הכתובות הנכונה – אנו מספקים שירותי תחזוקת אתרים בישראל במחיר מצוין ובשירות איכות, עם תמיכה מלאה וללא פשרות!

קרא עוד »